'X Factor': exit Karim

woensdag 26 november 2008

De achtste liveshow van 'X Factor' was er deze week een speciale. Zanger Craig David was woensdagavond het gastjurylid van het programma. Zowat de halve aflevering stonden in het teken van hem. Natuurlijk is en blijft 'X Factor' een wedstrijd, dus ook vandaag moest er iemand afvallen. De show is over voor de 16-jarige Karim.

Alle

resterende finalisten zongen een nummer van Craig David, een 27-jarige zanger die internationaal al veel succes oogstte. De ene kandidaat bewerkte een nummer van hem, de andere niet. Craig David keek toe en zag dat het goed was. Wat noch de kandidaten, noch de juryleden wisten was dat Craig David één van de deelnemers een Golden Ticket mocht geven. Dat ticket was voor Dirk en bezorgde hem immuniteit voor deze aflevering. Hij was dus al rechtstreeks geplaats voor de liveshow van volgende week.

Mathieu & Guillaume en Tom waren als eersten zeker van een plaats in de volgende ronde. Daarmee wisten Lester & Abdou en Karim al meteen hoelaat het was. Zij namen het tegen elkaar op in de herkansingsronde.

De jury had, zoals elke week al het geval was, het recht om te beslissen wie de wedstrijd moest verlaten. Coach Do koos vanzelfsprekend voor haar pupillen Lester & Abdou. Maurice koos dan weer voor zijn poulain, Karim. De beslissende stem lag bij Kris. Kris vond dat Karim de afgelopen weken niet goed genoeg presteerde en nog hij wat aan zijn techniek moest schaven. Zijn stem ging dan ook naar Lester & Abdou, zij staan volgende week terug in 'X Factor'.

DOSSIER: X Factor 2008 (vtm)

volledig dossier

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.