'The Rain': eerste Deense Netflix Original - VIDEO

zondag 25 februari 2018

De wereld zoals we die kennen, bestaat niet meer. Zes jaar geleden roeide een agressief virus dat zich verspreidde via de regen bijna de complete Scandinavische bevolking uit.

Een broer en zus weten te overleven in een bunker en ontdekken dat de beschaafde wereld verwoest is. Ze sluiten zich aan bij een groep jonge overlevers en trekken gezamenlijk door het verlaten Scandinavië, op zoek naar een teken van leven.

Los van alle maatschappelijke regels en hun verleden, voelen ze zich nu vrij om te zijn wie ze willen zijn. Maar tijdens hun strijd om te overleven worden ze - zelfs in een post-apocalyptische wereld - geconfronteerd met liefde, jaloezie en de uitdagingen van volwassen worden. Problemen waarvan ze dachten dat deze zouden verdwijnen, samen met de wereld zoals ze die kenden van voor 'The Rain'.

Wie wil jij zijn als de regen komt?

Netflix onthult vandaag de eerste beelden met deze teaser trailer:

'The Rain' is de eerste Deense Netflix Original en zal in 2018 wereldwijd te zien zijn.

'The Rain' werd ontwikkeld door Jannik Tai Mosholt ('Borgen', 'Rita', 'Follow the Money'), Esben Toft Jacobsen ('The Great Bear', 'Beyond Beyond') en Christian Potalivo ('Dicte', 'The New Tenants', 'Long Story Short'). De cast bestaat uit Alba August ('Reliance', 'Jordskott and Unga Astrid'), Mikkel Boe Følsgaard ('A Royal Affair', 'The Legacy'), Lucas Lynggaard Tønnesen ('Tidsrejen', 'Department Q: The Keeper of Lost Causes'), Lars Simonsen ('The Bridge', 'Brotherhood'), Iben Hjejle ('Dicte', 'High Fidelity'), Angela Bundalovic ('Dark Horse', 'Blood Sisters'), Sonny Lindberg ('The Legacy', 'Anti'), Jessica Dinnage ('The Guilty', 'The Man'), Lukas Løkken ('One-Two-Three Now!') en Johannes Kuhnke ('Force Majeure').

'Verward' (BNNVARA)

Jessica spreekt de 22-jarige Isabella. Haar moeder lijdt aan schizofrenie en gedraagt zich steeds wantrouwiger. De woede richt zich vooral op de vader van Isabella. Op een dag, als Isabella niet thuis is, slaat moeder haar echtgenoot dood. Op de crisisdienst geeft psychiater Niels Mulder een inkijk in de keuzes die hij en zijn collega's maken. Hoe lastig dit is, blijkt wanneer de politie melding doet van een ernstig verwarde en vervuilde man die de buurt mogelijk in gevaar brengt. De 30-jarige Demi is gediagnosticeerd met schizofrenie en hoort dagelijks meerdere dwingende stemmen in haar hoofd.

'Verward', om 20.25 uur bij BNNVARA op NPO 3.