Viacom Benelux breidt het managementteam uit

donderdag 29 september 2016

Viacom International Media Networks Benelux, het mediabedrijf achter de merken MTV, Comedy Central, Spike en Nickelodeon, benoemt Saskia Baaij-Verhoeven, Victor Coolman en Judith Peters tot Channel Head. Zij krijgen tevens een rol in het lokale managementteam.

Arjan de Ruijter de Wildt, Director Brand & Business Analysis en Noesjka van der Helm, Communications Director, worden tevens aan het managementteam toegevoegd.


De benoeming van de Channel Heads is onderdeel van de lokale strategie van Viacom Benelux voor de zenderportfolio van het mediabedrijf. Voor dit jaar alleen al zijn er vijf lokale producties aangekondigd voor de Viacom-zenderportfolio. Maurice Hols, General Manager Viacom Benelux: 'Als Viacom Benelux hebben we het afgelopen jaar ingezet op het uitrollen van een regionale content- en marketingstrategie, alsmede het optimaliseren van de zenderportfolio. Dit is direct terug te zien in de sterke performance van de Viacom-zenders. Met deze aanstellingen zijn we verzekerd van een sterk, dynamisch en divers team om de ambitie in Nederland en België te waarborgen.'

Viacom Comedy & Entertainment
Judith Peters (38 jaar) is als Channel Head eindverantwoordelijk voor de lokale strategie voor de Comedy & Entertainment-merken van Viacom Benelux, hieronder vallen Spike en Comedy Central. Peters is sinds 2008 werkzaam bij het mediabedrijf en is onder meer verantwoordelijk voor de succesvolle introductie van het merk Comedy Central en Spike in de Benelux. Zij was eerder Channel Head Nickelodeon. Met deze ervaring is zij de persoon bij uitstek om de lokale ambitie met de merken verder uit te rollen. De focus ligt in het vergroten van de lokale relevantie van de merken, het verder ontwikkelen van de Nederlands/Vlaamse producties en de groei in de markt voortzetten. Zo kondigde Viacom onlangs de nieuwe show Celebrity Stand-Up (Comedy Central) en de reality show met wereldkampioen kickboksen Nieky Holzken (Spike).

Viacom Youth & Music
Saskia Baaij-Verhoeven (37 jaar), is de nieuwe Channel Head voor de Youth & Music-merken en hiermee verantwoordelijk voor alle activiteiten rondom het merk MTV in de Benelux. Zij combineert haar marketingervaring met kennis over content om de lokale strategie verder te ontwikkelen. Een voorbeeld hiervan is het huidige succes rondom de nieuwe Nederlandstalige hitserie op MTV 'Ex on the Beach: Double Dutch', het in de markt zetten van de vorige week aangekondigde show Dutch Ridiculousness en andere producties die nog in ontwikkeling zijn. Andere focus voor het merk MTV is het uitrollen van lokale muziekactiviteiten. Met twee grootschalige events in Rotterdam, de 'MTV Music Week' en de muziekawardshow 'MTV EMAs', is het een bijzonder dynamisch jaar voor MTV en staat er nog meer op de planning. Baaij-Verhoeven, sinds 2015 werkzaam bij Viacom werkte voorheen als Communications Manager bij Iris Worldwide. Baaij-Verhoeven was van 2006 tot 2010 al eerder werkzaam bij Viacom in verschillende rollen.

Viacom Kids & Family
Victor Coolman (36 jaar) is sinds 2007 werkzaam bij Viacom International Media Networks en sinds september als Channel Head verantwoordelijk voor de Kids & Family-merken in de Benelux. Coolman neemt zijn diepe kennis en ervaring rondom content, programming en de kidsdoelgroep mee in zijn nieuwe rol. Focus is de verdere ontwikkeling van de lokale strategie voor de merken Nickelodeon, Nick Jr. en NickToons in Nederland en België. Nickelodeon heeft momenteel vier lokale producties lopen waaronder het enorm populaire 'De Ludwigs' dat niet alleen in Nederland en België, maar ook in de rest van de wereld wordt uitgezonden op Nickelodeon. Daarnaast blijft Coolman verantwoordelijk voor de wereldwijde kanalen Nick Jr. Global, Nickelodeon Global en NickToons Global.

Viacom Brand & Business Analysis
Naast de benoeming van de Channel Heads stelt Viacom Benelux Arjan de Ruijter de Wildt (36 jaar) aan als Director Brand & Business Analysis Benelux. De Ruijter de Wildt is sinds 2015 werkzaam bij Viacom Benelux en was voorheen Business Analyst, Marketing & Sales bij Ziggo. Hij krijgt tevens een rol in het managementteam. De Ruijter de Wildt richt zich met zijn team op optimalisatie van de online en televisie performance van de verschillende Viacom-merken door middel van content analyse, performance analyse en primair onderzoek. Daarnaast ligt met business analyse de nadruk op strategie, ad sales en affiliate deal support.

Viacom Communications
Noesjka van der Helm (33 jaar), sinds januari werkzaam bij Viacom, krijgt een nieuwe rol als de Communications Director. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de corporate communicatie van Viacom Benelux en de communicatie rondom alle merken in de zenderportfolio van het mediabedrijf. Van der Helm wordt tevens toegevoegd aan het managementteam. Zij was voorheen werkzaam bij Netflix en verantwoordelijk voor de Consumer PR-activiteiten in Noord Europa. Ze is geen onbekende bij Viacom, voorheen was ze ruim 3,5 jaar verantwoordelijk voor de pr activiteiten voor MTV in Nederland vanuit Coopr.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.

Dossiers