MTV zoekt nieuw talent via coverwedstrijd

vrijdag 26 augustus 2016

MTV gaat wereldwijd op zoek naar nieuw muzikaal talent via een coverwedstrijd. Deelnemers krijgen een nummer opgelegd en de beste (YouTube-)cover wordt op de zender uitgezonden.

Kandidaten kunnen door de wedstrijd in de voetsporen treden van onder meer Shawn Mendes en Justin Bieber. Ook zij werden destijds ontdekt via YouTube.

De eerste cover die de deelnemers wordt opgelegd is de zomerhit 'I Took A Pill In Ibiza' van Mike Posner. De uitdaging is om de beste cover van het nummer te maken. Wie daarin slaagt krijgt zendtijd op MTV. Nog een exera motivatie: de winnende YouTube-clip zal door Mike Posner zélf worden aangekondigd.

Bron: deredactie.be

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.