Jan Smit maakt volledige line-up van 'Muziekfeest van het Jaar' bekend

maandag 16 oktober 2017

Maandag heeft Jan Smit bij 'RTL Boulevard' de volledige line-up van Het Muziekfeest van het Jaar bekendgemaakt: Jan Smit, André Hazes, Gerard Joling, Frans Bauer, René Froger, Jeroen van der Boom, Willeke Alberti, Jannes, Frans Duijts, Lee Towers, Anita Meyer, Thomas Berge, George Baker, The Kik, Wolter Kroes, OG3NE, John de Bever, Peter Beense, Danny Froger, Vinzzent, Samantha Steenwijk, Henk Dissel, Wesly Bronkhorst en Yves Berendse.

Op 8 december eert het 'Muziekfeest van het Jaar' het Hollandse lied op grootse wijze. Vrijwel de gehele top van het genre zingt hun grootste hits, onder begeleiding van een groot symfonisch concert. Verwacht bijzondere samenwerkingen, mash-ups en verrassende gastoptredens.

Jan Smit: 'Het Hollandse genre - in al zijn diversiteit - is iets waar we trots op mogen zijn. Iets wat ons verbindt. Tijdens dit unieke evenement mogen we genieten van alle hoogtepunten van het genre. Van meezingers, nieuw talent, klassiekers en tranentrekkers tot uitstapjes naar Nederpop.'

Het concert en de voorbereidingen hierop zijn vrijdag 8 december live te volgen op NPO Sterren NL Radio. Op zondag 31 december zendt AVROTROS het 'Muziekfeest van het Jaar, een symfonische avond' uit op NPO 3.

'Muziekfeest van het Jaar', zondag 31 december bij AVROTROS op NPO 3.

'Verward' (BNNVARA)

Jessica spreekt de 22-jarige Isabella. Haar moeder lijdt aan schizofrenie en gedraagt zich steeds wantrouwiger. De woede richt zich vooral op de vader van Isabella. Op een dag, als Isabella niet thuis is, slaat moeder haar echtgenoot dood. Op de crisisdienst geeft psychiater Niels Mulder een inkijk in de keuzes die hij en zijn collega's maken. Hoe lastig dit is, blijkt wanneer de politie melding doet van een ernstig verwarde en vervuilde man die de buurt mogelijk in gevaar brengt. De 30-jarige Demi is gediagnosticeerd met schizofrenie en hoort dagelijks meerdere dwingende stemmen in haar hoofd.

'Verward', om 20.25 uur bij BNNVARA op NPO 3.