RTL 7 brengt rugby spectaculairder dan ooit

donderdag 27 oktober 2016

Vanaf vrijdag 28 oktober keren de tackles, try's, scrums en kicks weer terug bij RTL 7. Na het succesvolle WK van vorig jaar doet RTL 7 nu verslag van de Rugby League Four Nations.

Dit is hét toernooi waarbij de vier grootmachten, Australië (de huidige wereldkampioen), Engeland, Nieuw Zeeland (de huidige nummer één van de wereld) en Schotland, in een titanenstrijd gaan uitmaken wie echt de grootste is. Het toernooi begint op vrijdag 28 oktober met de eerste krachtmeting tussen Australië en Schotland. Marcel Maijer en Jayjay Boske doen vanuit de RTL Sport studio verslag en voorzien de wedstrijden van hun analyses.

Net als tijdens het WK van 2015 wordt ook de Four Nations gespeeld in het Verenigd Koninkrijk. Maar liefst zes stadions, waaronder het schitterende Olympisch Stadion in Londen, vormen het toneel voor het rugbyspektakel van 2016. De finale wordt op zondag 20 november gespeeld in één van de mooiste stadions die Engeland rijk is, het historische Anfield in Liverpool. In totaal staan er zeven wedstrijden op het programma verdeeld over drie weken. Hieronder is het hele uitzendschema te downloaden.

Marco Louwerens, zenderdirecteur RTL 7: 'De Rugby World Cup in 2015 was voor RTL 7 een groot succes. In navolging daarvan hebben we gezocht naar een ander aansprekend toernooi. Dan kunnen we alleen maar trots zijn op het feit dat we nu Four Nations, één van de grootste rugbytoernooien, kunnen uitzenden. Ik verwacht spektakel!'

Vanaf vrijdag 28 oktober 22.00 uur bij RTL 7.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.