Ana Henriques nieuwe zendermanager Net5

donderdag 2 oktober 2014

Vanaf 1 november zal Ana Henriques aantreden als nieuwe zendermanager van Net5 bij SBS Broadcasting. Ana gaat de dagelijkse leiding van de zender op zich nemen en zal verantwoordelijk zijn voor de programmering en het imago van Net5.

Als ervaren merkenbouwer is zij hiermee de juiste persoon op de juiste plek.


Remko van Westerloo, Directeur Televisie, is zeer verheugd over de komst van Ana Henriques naar Net5: 'Ana is een gedreven professional en een merkdenker pur sang. Zij brengt een schat aan ervaring als marketeer en mediaspecialist mee naar Net5; kennis die van grote toegevoegde waarde is om zowel kijker als adverteerder aan de zender te blijven binden. Daarnaast is Ana een uitgesproken persoonlijkheid die een krachtige stempel gaat drukken op de zender. Ik kijk erg uit naar haar komst en verheug me op een vruchtbare samenwerking.'

Ook Ana Henriques is blij met deze stap in haar carrière: 'Net5 heb ik altijd gekend als sterk en onmisbaar tv-merk. Voor de toekomst is een sterkere band met haar consumenten, een krachtigere samenwerking met haar adverteerders en verrassende content cruciaal. Een mooie uitdaging waar ik graag het voortouw in neem.'

Over Ana Henriques
Ana Henriques (37) is momenteel senior brandmanager voor Crystal Clear, Holy Soda en Sourcy bij Heineken Nederland / Vrumona. Hiervoor was zij werkzaam als media manager bij Heineken Nederland, brand manager bij Coca-Cola Company Benelux, brand equity manager bij Hi / KPN en communicatiemanager bij T-Mobile NL.

Over Net5
Net5 is een zender met een inspirerende en toonaangevende programmering gericht op een vrouwelijke doelgroep. Zowel de programma's van eigen bodem als uit het buitenland onderscheiden zich door kwaliteit en herkenbare thema’s. Langlopende titels als het Nederlandse 'Grenzeloos Verliefd' en Amerikaanse 'Grey's Anatomy' zijn kenmerkend voor Net5. Maar ook het genre scripted reality, crimeseries, romantische films, themamaanden als de Mooie Mannen Maand en evenementen als The Color Run zorgen voor een gevarieerd aanbod bij Net5.

Persbericht SBS Broadcasting
http://www.net5.nl
Meer artikels over Net5

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.

Dossiers