BNN-VARA zet de deur open voor nieuw talent met 'Talentday'

vrijdag 6 mei 2016

Vanaf vandaag kunnen alle talenten van Nederland die een plekje bij de BNN-VARA Academy willen veroveren zich aanmelden voor de 'Talentday'. Designer, vlogger, journalist, redacteur, regisseur of presentator, BNN-VARA zoekt talenten voor zowel voor als achter de schermen.

Op zaterdag 4 juni mag een grote selectie zich van zijn of haar beste kant laten zien bij professionals uit het vak op het Mediapark in Hilversum. De allerbesten krijgen een felbegeerde plek op de BNN-VARA Academy , een leer-/werktraject waar ze álle aspecten van het maken van content voor radio, televisie en internet leren. Van voorbereiding, tot opnemen tot presenteren. Na een opleidingsperiode is er de mogelijkheid om volop mee te draaien met programma's van BNN en VARA.

Het aanmelden voor de 'Talentday' kan tot en met woensdag 18 mei. Talenten kunnen hierbij kiezen uit een van de vier categorieën waar ze in uitblinken en op zullen worden beoordeeld. Zowel in de eerste selectie procedure als op de dag zelf.

• Nieuwe Mediamakers (designers, concepters, developers, vloggers),
• Journalistieke en creatieve redacteuren (radio en televisie)
• Camjo's, itemregisseurs
• Presentatoren, interviewers en voice-overs

De 'Talentday' is niet voor uitzending. Het gaat puur om de mensen voor wie het een ambitie is om bij BNN-VARA aan de slag te kunnen en de ontmoeting van talentvolle mensen met de professionals van BNN-VARA.

Algemeen directeur Gerard Timmer: 'Ik ben zelf ooit begonnen bij Club Veronica en onderschrijf van harte het belang van een brede en praktische talentopleiding, juist in huis bij een omroep. De afgelopen jaren heb ik gezien dat de formule van BNN University goed werkt. Mensen als Dennis Storm, Filemon Wesselink, Frank van der Lende en Tim Hofman komen er vandaan, net als een indrukwekkend aantal mensen achter de schermen. Met de komst van Ralph Stam als projectleider hopen we deze lijn van talentontwikkeling voort te zetten voor zowel BNN als VARA en de opleiding te bestendigen voor de toekomst.'

BNN heeft in de voorgaande jaren al twee succesvolle edities georganiseerd van de BNN Talentday. In 2014 melden zich hier maar liefst 10.000 talenten. O.a. TV- presentatoren Nessim el Ahmadi ('RAMBAM') en Nathan de Vries ('SPUITEN EN SLIKKEN') zijn uit deze laatste editie voortgekomen . Ook de VARA kent een lange traditie om jonge makers aan zich te binden, o.a. via dramaproducties als '12 steden 13 ongelukken' in het verleden en tegenwoordig 'One night Stand'.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.