Cartoon Network Imagination Studios Awards winnaars bekendgemaakt

donderdag 29 september 2016

Donderdag maakt Cartoon Network de winnaars van de Imagination Studios Awards bekend, de wedstrijd voor jong creatief talent.

Sinds juni jl. hebben honderden kinderen hun talent op het gebied van tekenen, script schrijven en animatievideo getoond en hun creaties ingestuurd. Uit alle inzendingen is per categorie een winnaar gekozen. De winnende inzending wordt niet alleen vertoond op TV, de maker ontvangt bovendien een mooi prijzenpakket, bestaande uit een Wacom tekentablet en een jaarabonnement op Kidsweek.

De winnaars van Cartoon Network Imagination Studios Awards 2016 zijn: de 12-jarige Alicia uit Vossemeer (categorie Tekenen), de 14-jarige Roy uit Almere (categorie Storyboard/Script) en de 12-jarige Marissa uit Zoetermeer (categorie Animatievideo).

De afgelopen maanden ging TV-zender Cartoon Network op zoek naar jeugdig creatief talent met de Europese wedstrijd Imagination Studios Awards. In Nederland hebben honderden kinderen tussen de 4 en 15 jaar hun creaties ingestuurd. De juryleden van Imagination Studios Awards, striptekenaar Job van Gelder (conceptontwikkelaar, illustrator en art director Monnikenwerk; De Efteling) en Albert ’t Hooft en Paco Vink (animatiestudio Anikey; Trippel Trappel, Hansel & Gretel) kozen per categorie de volgende winnaars:

Winnaar categorie Tekenen
Naam: Alicia uit Vossemeer
Leeftijd:12 jaar

Winnaar categorie Storyboard/Script
Naam: Roy uit Almere
Leeftijd: 14 jaar

Winnaar categorie Animatievideo
Naam: Marissa uit Zoetermeer
Leeftijd: 12 jaar

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.