Finale-acts 'Junior Dance 2015' bekend

zaterdag 28 maart 2015

De afgelopen weken hebben de kandidaten van 'Junior Dance 2015' keihard gewerkt, topprestaties geleverd en zich van hun beste kant laten zien. Nu is het grote moment daar!

In twee zinderende halve finales, op 4 en 11 april, gepresenteerd door Tim Douwsma en Veronica van Hoogdalem, wordt door de vakjury en het publiek bepaald wie er doorgaan naar die ongelooflijk, spannende live finale op zaterdag 18 april bij AVROTROS. Wie wint 'Junior Dance 2015' en mag een eigen videoclip opnemen? Welk team valt in de prijzen?

Finalisten 'Junior Dance':

Team Anna-Alicia
Jelle (11) uit Deurne en Haron (11) Liesse – dansstijl HipHop
Sietse (13) uit Lochem – dansstijl Modern
Fenne (13) uit Boekel – dansstijl Modern
Iris (14) uit Ermelo – dansstijl Klassiek Ballet

Team Sigourney
Joshua (9) uit Zutphen – dansstijl HipHop
Giorgo (15) uit Amsterdam – dansstijl HipHop
Chantal (13) uit Winsum – dansstijl Dancehall/Hiphop
Naomi (15) uit Breda - Experimental/Popping

Team Shaker
Geoverdi (10) uit Apeldoorn – dansstijl HipHop
Ole (14) uit Haarlem – dansstijl HipHop
Abigail (10) uit Sittard & Yasmin uit Sittard (10) – dansstijl HipHop
Manouk (15) uit Bunde – Modern

Coaches Anna-Alicia, Sigourney en Shaker hebben hun talentjes klaargestoomd voor hun optredens. Nieuw dit jaar is dat de kandidaten niet alleen individueel strijden maar ook als team. De coaches zullen ieder met hun eigen team proberen deze teamprijs te winnen.

In de eerste halve finale betreden Chantal, Jelle & Haron, Manouk, Naomi, Ole en Sietse het podium. Een week later is het de beurt aan Fenne, Geoverdi, Giorgo, Iris, Joshua en Yasmin & Abigail. Hun danskunsten worden beoordeeld door een vakjury bestaande uit choreografe Lucia Marthas, zangeres Sharon Doorson en choreograaf Vincent Vianen. Ook het publiek heeft een belangrijke stem in het bepalen van de drie finalisten per halve finale.

Op de site van 'Junior Dance' kan vanaf 11 april, na de laatste halve finale, gestemd worden op de overgebleven kandidaten. Degene met de meeste stemmen mag alsnog door met een wildcard.

Zeven acts staan uiteindelijk in die grote finale. Wie presteert die avond het beste, weet boven zichzelf uit te stijgen en de winst te pakken? Wederom aan de vakjury en het publiek om uit te spreken wie hun favoriet is. Ook de kinderjury (de finalisten uit 2014) heeft in de finale een stem en beslist mee welk danstalent 'Junior Dance 2015' wint.

Wil jij aanwezig zijn bij de live shows van Junior Dance 2015? Bestel dan snel je kaarten op http://juniordance.wetickets.nl.

'Junior Dance' - live shows, zaterdag 4, 11 en 18 april om 19.00 uur bij AVROTROS op NPO ZAPP.

DOSSIER: Kandidaten/publiek Gezocht NL

volledig dossier

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.