Herman den Blijker verlengt RTL-contract met drie jaar

zaterdag 19 april 2014

De markante kookkunstenaar Herman den Blijker heeft vandaag zijn RTL-contract verlengd met drie jaar. De topkok die al sinds 2004 te zien is bij RTL met verschillende programma's, heeft in Nederland én sinds kort ook in het buitenland al de nodige hotels en restaurants een duw in de juiste richting gegeven.

Met zijn eigen visie en zeer karakteristieke manier van doen heeft hij mede de dinsdagavond van RTL 4 een onderscheidend karakter gegeven.

Erland Galjaard, programma directeur RTL Nederland: 'Herman den Blijker is een unieke en geweldige tv-persoonlijkheid. Met zijn opvallende aanpak en verschijning, zijn visie op het gebied van restaurantconcepten en feeling voor het maken van heerlijk eten is hij een belangrijke factor voor onze zender. Daarbij voelt hij feilloos aan wat de kijker wil: op een amuserende, begrijpelijke manier geïnformeerd worden over koken en het opzetten en runnen van restaurants. Met alle 'Herrie'-programma's, 'Mijn Tent Is Top' en de vernieuwde kookwedstrijd 'The Taste' is hij gezichtsbepalend voor RTL 4 op de dinsdagavond. Daarom ben ik blij dat wij Herman opnieuw aan ons hebben kunnen binden.'

Herman den Blijker: 'Ik ben een trots kokkie. Dat RTL nog drie jaar samen met mij en verschillende producenten programma’s wil ontwikkelen, zie ik als een groot compliment. Erland staat voor mij voor kwaliteit en is een van de belangrijkste personen in de mediawereld. Ik kijk uit om ook de komende jaren samen te werken bij een van de grootste zenders van Nederland.'

'Herman Gaat Ver' Vanaf dinsdag 29 april pakt Herman den Blijker weer zijn koffers om in heel Europa horecaondernemers te helpen. Ondernemers die het lef hebben om alles in Nederland achter zich te laten, om hun eigen restaurant in het buitenland op te zetten en te runnen. Allemaal stappen ze vol vertrouwen in het avontuur, maar sommigen belanden in een nachtmerrie als blijkt dat de zaak slecht loopt, de gasten wegblijven en het geld opraakt. Het enige dat rest lijkt een enkele reis terug naar Nederland. Maar dat land beschouwen ze inmiddels niet meer als hun thuis. Bezorgde vrienden en familieleden hebben Herman brandbrieven geschreven.

In 'Herman Gaat Ver' gaat Den Blijker samen met de briefschrijvers op pad en verrast de horeca-ondernemers in nood met een bezoekje. Hij zet alles op alles om de restaurants een nieuwe boost te geven voor een zonnige toekomst.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.