Kijkcijfers: 7,5 miljoen voor Nederland-Denemarken

zondag 10 juni 2012

Maar liefst 7,5 miljoen Nederlanders zagen zaterdag de laatste minuten van de eerste wedstrijd van Oranje tegen Denemarken. De wedstrijd, die het Nederlandse elftal met 0-1 verloor, werd gemiddeld door 6,8 miljoen mensen bekeken. De cijfers werden zondag bekendgemaakt door Stichting KijkOnderzoek.

De NOS mag, in tegenstelling tot Oranje zelf, tevreden zijn met de start van het EK voetbal. De eerste wedstrijd van het nationale team, tegen Denemarken, werd gemiddeld bekeken door 6,8 miljoen voetbalfans. Een piek van 7,5 miljoen mensen zat bij het einde van de wedstrijd voor het scherm. Dat gemiddelde is mooi, maar liegt een ietsje lager dan in 2008, toen gemiddeld 7,7 mensen naar Nederland-Italië hebben gekeken. De tweede match van de avond, Duitsland-Portugal, wist zo'n 4,6 miljoen voetbalfans te boeien.

Naar het omkaderingsprogramma 'NOS Studio Sportzomer' keken 1,6 miljoen kijkers. Ook RTL 4 deed het goed: 'De Zomer van 4: VI Oranje' trok 1,1 miljoen kijkers.

Bron: AD.nl

Kijkcijfers

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.