Kinderprinsengrachtconcert met Nick en Simon, Edsilia Rombley en Julia Zahra

donderdag 2 juli 2015

Op zaterdag 22 augustus is het weer zover: het Kinderprinsengrachtconcert. De mooiste gracht van Amsterdam wordt voor één dag een swingend podium waar jong talent te horen is.

Drie muzikale toptalenten treden op met Edsilia Rombley, Julia Zahra (winnares 'The Voice of Holland in 2013') en Nick & Simon. AVROTROS zendt het Kinderprinsengrachtconcert, gepresenteerd door Veronica van Hoogdalem, live uit om 17.15 uur, bij Zapp op NPO 3.

Onder leiding van Edwin Schimscheimer worden de toptalenten begeleid door een spetterend ensemble met musici van het JeugdOrkest Nederland.

Violiste Anna Schultsz (11 jaar, geboren in Zwitserland) speelt met Julia Zahra de prachtige ballad 'Make you feel my love' van Adele. 'Dat ik op deze bijzondere plek in Amsterdam mag spelen is een grote eer voor mij! En dat ik met Julia mag musiceren vind ik heel erg spannend! Die kan echt goed zingen!', aldus Anna.

Benjamin Farber (12 jaar) uit Amstelveen begeleidt op zijn altsaxofoon Edsilia Rombley als zij de wereldhit 'Happy' van Pharrell Williams gaat zingen. Benjamin: 'Het lijkt mij heel leuk om op de Prinsengracht voor een heel groot publiek op te treden!'

En Radu Ratering (11 jaar) uit Nieuwegein speelt piano samen met Nick & Simon, die hun nieuwe single presenteren. 'Ik vind het erg cool dat ik met Nick en Simon op mag treden! Er zijn veel kinderen die er van dromen om met een popster op te treden. Ik vind ze heel erg aardig, grappig en ze kunnen goed zingen', aldus Radu.

Kinderprinsengrachtconcert & Prinsengrachtconcert
Het Kinderprinsengrachtconcert is de jeugdversie van het Prinsengrachtconcert dat op zaterdagavond wordt gehouden. Dan treedt de Franse pianist Alexandre Tharaud op met vier muzikale vrienden. AVROTROS zendt beide concerten live uit op zaterdag 22 augustus: het Kinderprinsengrachtconcert is om 17.15 uur op NPO 3 en het Prinsengrachtconcert is om 21.20 uur op NPO 2.

Men kan het Kinderprinsengrachtconcert gratis bijwonen. Voor meer informatie ga naar

'Kinderprinsengrachtconcert', zaterdag 22 augustus om 17.15 uur bij AVROTROS op NPO 3.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.