NCRV in volledig nieuw kleedje: 'Samen op de Wereld' (filmpje!)

dinsdag 25 augustus 2009

Onder de titel 'Samen op de wereld' start de NCRV vandaag een gloednieuwe campagne. Dan treedt de omroep met een vernieuwd gezicht naar buiten op televisie, radio, internet en in de NCRV gids. Hiermee speelt de NCRV in op de veranderingen in de samenleving én op een zich snel wijzigend medialandschap.

D


e campagne omvat de volgende vernieuwingen en hernieuwingen:

De nieuwe pay-off: 'Samen op de wereld'
Met de introductie van de nieuwe pay-off (voorheen: 'Tijd voor samen') omarmt de NCRV de kleurrijke samenleving. Ze wil verbinden dwars door de verschillen heen. Het is een pleidooi voor een tolerantere samenleving waarin meer verdraagzaamheid en samenhang heerst.

Drie belangrijkste pijlers in de programmering
Opinie & Debat, Levensbeschouwing en Human Interest gaan centraal staan in alle NCRV media. Een scherpere profilering die meer versteviging biedt en meer herkenbaarheid genereert.

Crossmediaal en integraal
Zowel crossmediaal als integraal programma's en projecten benaderen en uitvoeren zal steeds meer hand in hand gaan en verdieping aanbrengen. Een goed voorbeeld hiervan is een groot project rond Stef Bos dit najaar, In een ander licht, waarbij tal van programma's in de diverse media een eigen invulling geven aan dit project.

Nieuw NCRV-logo
Met de komst van een nieuw logo, met nieuwe frisse kleuren, krijgt de NCRV een meer eigentijdse uitstraling naar buiten.   

Samen op de wereld - programma-afsluiters
Er komen nieuwe programma-afsluiters op televisie en radio, de zogenaamde Samen op de wereld-idents waarin gewone mensen figureren die een afspiegeling vormen van deze tijd. Mensen met verrassende en indringende uitspraken, zoals "Ik heb de hele wereld onder mijn knop, maar weet niet eens wie er naast me woont."

De campagne biedt de NCRV goede mogelijkheden om óók in deze tijd te laten zien dat de NCRV een maatschappelijk betrokken organisatie is, die zich actief (en interactief) middenin de samenleving bevindt. Om dichtbij mensen te staan, ogen te openen en een podium te geven áán mensen. Ze wil hiermee brede publieksgroepen aanspreken.

Samen op de wereld staat vooral voor alles wat ons mensen bindt en is onze manier om als NCRV vitaal de toekomst tegemoet te treden.

 

 






 

 

 

 


 

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.

Dossiers