Nederlandse deelneemster aan 'Britain'S Missing Top Model'

maandag 20 juli 2009

Vrijwel alle modellen die in reclamecampagnes, televisiecommercials of op de catwalk te zien zijn, hebben een droomlijf waar alles aan klopt. Er lijkt een taboe te rusten op modellen met een handicap. 'Britain's Missing Top Model', dat vanaf maandag 27 juli om 22.20 uur te zien is bij RTL 5, doorbreekt dit taboe.

I

n het programma strijden acht jonge vrouwen met een handicap om de titel 'Britain's Missing Top Model'. Hun handicap is een wezenlijk onderdeel van het programma, maar het draait vooral om de meiden en hun karakters. Zij willen niets liever dan model worden en zijn bereid hard te werken om deze droom te verwezenlijken. Na een zes weken durende afvalrace blijft er uiteindelijk één winnares over. Zij wint een fotoshoot met de beroemde Britse fotograaf Rankin en is te zien in het glossy modemagazine Marie Claire.

De Britse modellenwedstrijd heeft ook een Nederlands tintje; een van de deelneemsters komt namelijk uit Brabant. De 23-jarige Debbie verloor vier jaar geleden haar rechterarm tijdens een busongeluk op vakantie. Dit weerhoudt haar er niet van een leven te leiden als iedere twintiger, vol feestjes, shoppen en een leuke baan.

De acht deelneemsters worden gecoacht door Jonathan Phang, die al ruim twintig jaar in de fashion industry werkt. De jury bestaat uit modeontwerper Wayne Hemingway, schrijfster en actrice Lara Masters, Marie Claire-redacteur Marie O'Riordan en casting director Mark Summers.

'Britains Missing Top Model', wekelijks vanaf maandag 27 juli om 22.20 uur bij RTL 5.

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.