NGC en 24Kitchen in top-5 sterkste mediamerken

vrijdag 29 mei 2015

National Geographic (Channel) en 24Kitchen zijn beide vertegenwoordigd in de top-5 van de sterkste mediamerken van Nederland, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Interbrand.

National Geographic (Channel) staat op de derde plaats na de lijstaanvoerder Facebook en NOS op nummer twee. Op vier staat NPO 1 en 24Kitchen is de nieuwe binnenkomer op de vijfde plek.

National Geographic Channel en 24Kitchen
Zowel National Geographic Channel als 24Kitchen zijn onderdeel van FOX International Channels Benelux die hiermee haar relevantie in het Nederlandse medialandschap bevestigt. National Geographic Channel heeft in de afgelopen jaren als factual entertainment zender een trouwe achterban opgebouwd. 24Kitchen kent als jong platform van meet af aan een grote schare fans. Naast tv-zender is 24Kitchen vooral ook een crossmediaal platform met onder meer een succesvolle website, sociale media kanalen en recepten-applicatie. De interactie en betrokkenheid van de fans van 24Kitchen is een belangrijke factor in het succes van het platform.

Mark Bruitsman, Head of Programming van FOX International Channels Benelux: 'Om met 2 van onze merken in de top 5 te staan is vooral een prachtige beloning voor de hardwerkende teams van zowel 24Kitchen als National Geographic. Wij danken nog steeds ons bestaansrecht aan de waardering van het publiek. Dit is dan ook een resultaat waar ik supertrots op ben.'

Top-5 sterkste mediamerken volgens de Nederlandse consument (Bron: Interbrand):

1. Facebook
2. NOS
3. National Geographic (Channel)
4. NPO 1
5. 24Kitchen

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.