Nicolette van Dam en Tim Douwsma presenteren 'The Next Boy/Girl Band'

woensdag 4 mei 2016

'The Next Boy/Girl Band', de nieuwe talentenjacht van SBS6, wordt gepresenteerd door een compleet nieuw presentatie-duo: Nicolette van Dam en Tim Douwsma.

In het programma nemen twee platenmaatschappijen het tegen elkaar op. De één creëert een nieuwe boyband en de ander richt zich op de beste girlband. Wie van de twee doet dit het meest succesvol? Is Nederland straks een boy- of girlband rijker?

Tijdens de audities, die plaatsvinden in een spectaculair decor, wordt er bij 'The Next Boy/Girl Band' eerst gekeken naar de looks & moves en pas dan wordt getest of de kandidaat ook kan zingen. De kandidaten hebben voor het eerste gedeelte de opdracht gekregen: dress to impress. In hun eigen kleding komen ze op voor een korte playback-act. Wat hebben ze aan? Wat zijn hun beste dansmoves? Wat is hun plan om op te vallen en indruk te maken? Want lukt dat niet, dan zakken ze letterlijk door de grond…

Alleen als de looks & moves goed genoeg zijn, mogen de kandidaten laten horen of ze ook goed kunnen zingen. Pas als dat het geval is en het hele plaatje klopt, van uiterlijk tot stemgeluid, dan komen ze in één van de twee teams van de platenmaatschappijen. Maar dan nog moeten de kandidaten hun plek in het team ‘op leven en dood’ verdedigen tot aan het einde van de audities.

In de laatste twee live shows zullen de twee teams, bestaande uit ieder zes bandleden, worden teruggebracht naar drie leden. De beide bands zijn nu gevormd en krijgen ieder een platendeal. Maar er is maar één échte winnaar. Welke band blijkt Nederlands nieuwste grote muzieksensatie, de jongens of de meiden?

SBS heeft gekozen om de presentatie van deze grote talentshow 'The Next Boy/Girl Band' in handen te geven van Nicolette en Tim. Nicolette brak al op jonge leeftijd door en heeft inmiddels talrijke programma's gepresenteerd, zoals 'Ik wed dat ik het kan!', 'Achmea Kennisquiz', 'Help, ons kind is te dik' en 'Door het oog van de naald'. Ook acteerde ze in films en series zoals 'Zoop', 'Assepoester' en 'De Club van Sinterklaas'. Zij is een van de meest populaire Nederlandse vrouwen op social media.

Tim's muziekcarrière ging van start met zijn deelname aan het SBS6-programma 'So you wanna be a popstar'. Sindsdien heeft hij tien singles uitgebracht, diverse programma's gepresenteerd en speelde hij in de musical 'Grease'. Binnenkort acteert hij in de serie 'Nieuwe tijden'.

'The Next Boy/Girl Band' wordt geproduceerd door Talpa.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.