Oefeninterlanden Nederlands Elftal weer te zien bij SBS6

donderdag 24 juli 2014

SBS heeft de uitzendrechten verworven van de vriendschappelijke oefenwedstrijden die het Nederlands elftal de komende twee jaar speelt. Deze voorbereidingswedstrijden worden in aanloop naar het EK in 2016 uitgezonden door SBS6.

Met deze rechten wordt de traditie voortgezet van de afgelopen jaren, waarbij deze wedstrijden bij SBS6 te zien waren. De aftrap wordt gegeven in het Zuid-Italiaanse Bari op donderdag 4 september 2014. Het elftal van de nieuwe bondscoach Guus Hiddink zal het in het Stadio San Nicola opnemen tegen de Italianen.

Na een prachtig WK, waarbij het Nederlands elftal onder leiding van Louis van Gaal heel Nederland oranje kleurde, is het weer over tot de orde van de dag voor de spelers. Alle oefeninterlanden van het Nederlands elftal die voorafgaand aan het EK gespeeld worden, zijn integraal te zien bij SBS6. Naast deze wedstrijden van het Nederlands elftal heeft SBS ook de rechten van de Jupiler League verworven. De samenvattingen van de gespeelde wedstrijden zijn vanaf 8 augustus te zien bij de SBS6.

Programmadirecteur Remko van Westerloo: 'We zijn verheugd dat de oefeninterlands van het Nederlands elftal weer bij SBS6 te zien zijn. Het Nederlands elftal past uitstekend bij het gevoel van onze brede volkszender. Daarnaast is het leuk dat wij hiermee een mooie SBS traditie voortzetten. Kers op de taart hierbij is, dat het geplande programma voor de eerste acht wedstrijden allemaal tegen zeer aansprekende tegenstanders zijn. Ook zijn we erg blij om de samenvattingen van de Jupiler League te kunnen uitzenden. Wij zien deze competitie als kraamkamer van het voetbaltalent in Nederland.'

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.