Omroep MAX lanceert Nationaal Meldpunt Ouderenzorg

vrijdag 28 november 2014

Omroep MAX en ouderenorganisaties Unie KBO en PCOB lanceren maandag 1 december het Nationaal Meldpunt Ouderenzorg. Vanaf 1 januari vinden grote hervormingen plaats binnen de langdurige ouderenzorg. Deze hervormingen vragen om goede begeleiding.

Ouderen, familieleden, mantelzorgers, vrijwilligers in de zorg én zorgverleners kunnen bij het meldpunt aangeven hoe de veranderingen positief of negatief effect hebben op het dagelijks leven.

Vanaf volgend jaar verandert er veel in de zorg. Zo gaan gemeenten ouderen begeleiden en verstrekken de zorgverzekeraars voor het eerst wijkverpleging en verzorging aan huis. Het meldpunt zal alle signalen verwerken en bij de overheid aangeven hoe de veranderingen in de dagelijkse praktijk uitpakken.

Het meldpunt wordt vanaf maandag 1 december opengesteld omdat de initiatiefnemende organisaties dagelijks merken dat mensen zich nu al zorgen maken over de aankomende  veranderingen. Vanaf 1 december kan via www.nationaalmeldpuntouderenzorg.nl melding worden gedaan van ervaringen. Mensen zonder internettoegang kunnen op werkdagen tussen 10.00 en 12.00 uur ook bellen met het nummer 0800 22 55 624.

Ook via twitter en Facebook kan worden meegepraat via #Meldouderenzorg of http://www.facebook.com/nationaalmeldpuntouderenzorg.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.