Op zoek naar een nieuwe perfecte match in 'Married At First Sight'

maandag 27 februari 2017

Ruim 1000 single mannen en vrouwen hebben zich aangemeld voor een nieuw seizoen van 'Married At First Sight'. Vanaf dinsdag 28 februari is bij RTL 4 te zien hoe acht deelnemers op basis van wetenschappelijk onderzoek worden gematched aan hun 'perfecte partner'.

Nieuw dit seizoen is dat ook een homoseksueel koppel deelneemt. Dit is een extra grote uitdaging voor de experts, omdat nog weinig wetenschappelijk onderzoek is verricht naar de aantrekkingskracht tussen mannen.

De deelnemers zien elkaar voor het eerst voor het altaar op hun eigen bruiloft. Hoe wordt die eerste ontmoeting en geven ze elkaar wel het jawoord? De stellen die de sprong wagen en in het huwelijksbootje stappen, gaan na de bruiloft op huwelijksreis om elkaar beter te leren kennen. Terug in Nederland worden ze geconfronteerd met het leven van alledag, hun werkzaamheden, maar ook elkaars vrienden en familie. Wanneer de stellen vijf weken getrouwd zijn, komen de deelnemers terug bij de experts en nemen ze dé beslissing: blijven ze getrouwd of gaan ze scheiden? Peter van der Vorst neemt ook dit seizoen de presentatie op zich.

De experts
Het team van experts onderwerpt de kandidaten aan diverse fysieke en psychologische tests. Bioloog Patrick van Veen meet de kandidaten op, neemt DNA-materiaal af en doet een uitgebreide attractiviteitstest. Met deze kennis hopen de experts kandidaten te matchen die direct een fysieke klik met elkaar hebben. Psycholoog Jean-Pierre van de Ven vormt zich door middel van groepssessies en een uitgebreide persoonlijkheidstest een beeld van de persoonlijkheden van de kandidaten. Daarnaast voert hij met diverse kandidaten een persoonlijk gesprek. Seksuologe Ingeborg Timmerman neemt een hechtingstest af. Ook test zij de kandidaten op hun seksuele voorkeuren en voert ze openhartige gesprekken over seks en intimiteit. Dit seizoen is een nieuwe wetenschapper toegevoegd aan het team van experts: Manuela Kalsky. Deze hoogleraar theologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam spreekt de kandidaten over wat zij belangrijk vinden in het leven en op welke wijze zij 'zin' aan hun leven geven. Uit internationaal onderzoek is namelijk gebleken dat dat een zeer grote rol speelt in liefdesrelaties.

Na een evaluatie van alle testresultaten komen de experts tot een aantal op papier perfecte matches. Blijken dit ook in werkelijkheid perfecte matches te zijn, zoals vorig seizoen bij Patty en Bram? Staan de kandidaten voldoende open voor een onbekende partner? Kunnen ze verder kijken dan het uiterlijk? En zijn ze daadwerkelijk bereid om de ander te leren kennen en het experiment een kans van slagen te geven?

'Married At First Sight' wordt geproduceerd door Vorst Media.

'Married At First Sight', vanaf dinsdag 28 februari om 20.30 uur bij RTL 4.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.