Raphaël Zaghdoudi (10) uit Purmerland nieuwe zenderbaas van NPO Zapp

dinsdag 30 augustus 2016

Op woensdag 31 augustus is de tienjarige Raphaël voor één dag de baas van Freek, Klaas, Jill, Pepijn, Jetske, Anne-Mar en alle andere Zappers. Raphaël uit Purmerland, Noord-Holland, blies de jury omver met zijn enthousiasme en kennis van film en tv.

Uit maar liefst 3998 aanmeldingen koos de jury hem als enige echte winnaar van de 'Zappbaas voor één dag wedstrijd'.

Wat als jij de baas zou zijn van Zapp? Dat is de vraag die NPO Zapp aan alle kinderen van Nederland stelde. Afgelopen maand stuurden kinderen uit alle hoeken en gaten van Nederland hun motivaties en filmpjes in. Uit duizenden inzendingen kozen juryleden Suzanne Kunzeler (netmanager NPO Zapp), Shula Rijxman (raad van bestuur NPO), Jochem van Nuhn (chef Zapp Weekjournaal) en Fernando Halman (stem van Zapp) unaniem Raphaël als winnaar. De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de kennis van tv van Raphael. 'Hij is een echte liefhebber van Zapp en we hebben er alle vertrouwen in dat Raphaël voor een mooie programmering gaat zorgen', aldus de jury.

Raphaël verhuist op woensdag 31 augustus voor één dag naar de NPO op het Mediapark in Hilversum en neemt die dag de leiding van Zapp over van netmanager Suzanne Kunzeler. Hij vergadert mee, bezoekt een live opname van het NOS Jeugdjournaal, luncht met bekende Zappers, gaat langs bij een pitch voor een nieuw programma, buigt zich over de laatste kijkcijfers en bepaalt het schema van die dag. Het resultaat ziet de kijker van Zapp diezelfde dag nog terug tussen 06.30 en 20.00 uur bij NPO Zapp op 3. De werkdag van de jonge Zappbaas is de hele dag te volgen op Zapp.nl, Instagram en Snapchat.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.