Rick Brandsteder en Nicolette Kluijver presenteren 'Van Je Vrienden Moet Je het Hebben'

dinsdag 1 september 2015

Hoe sterk blijkt je vriendschap wanneer je je gezicht half moet laten spraytannen of wanneer je zoveel mogelijk pudding moet verzamelen door dit via de mond aan elkaar door te geven?

Dat is te zien in het nieuwe zesdelige RTL-spelprogramma 'Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben' dat Rick Brandsteder samen met Nicolette Kluijver vanaf woensdag 2 september presenteert.

In deze bizarre spelshow strijden twee teams van vier vrienden, collega's of familieleden tegen elkaar in allerlei humoristische en gênante opdrachten. Het team dat er in slaagt de opdracht te winnen, krijgt geld voor hun jackpot. Het verliezende team moet de show verlaten. Ze hebben nog één kans om in het spel te blijven, door een extreem gênante of pijnlijke verliezersopdracht uit te voeren, waar hun vriendschap tot het uiterste wordt getest. Slagen ze daarin, dan blijven ze in het spel, maar anders worden ze vervangen door een van de gretige reserveteams die backstage zitten te wachten.

De teams staan voor een eigen tribune. Dit publiek wordt ook vaak bij de bizarre en grappige opdrachten betrokken. Maar voor wat hoort wat, want als hun team de show wint, winnen de publieksleden ook een prijs. Aan het eind van iedere aflevering bepaalt de laatste opdracht welk team er met een flink geldbedrag vandoor gaat. Maar de vraag is: hoeveel hebben ze voor elkaar en het geld over?

Nicolette: 'Spelletjes vind ik heel leuk en zeg mij dat er een uitdaging in zit of dat we grenzen gaan opzoeken en ik ben helemaal enthousiast! Samen met Rick wordt heel gezellig en ik kan niet wachten om te beginnen.'

'Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben' is samen met 'Krijg De Kleren' onderdeel van de nieuwe woensdagavond van RTL 5 en wordt geproduceerd door Talpa.

'Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben', vanaf woensdag 2 september vanaf 20.30 uur bij RTL 5.

DOSSIER: Najaar 2015: alle plannen, alle zenders! (NL)

volledig dossier

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.