Spike 24 uur per dag en in basisdistributie
Spike, onderdeel van Viacom International Media Networks Benelux, is vanaf maandag 12 december 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar beschikbaar voor fans in het basispakket van Ziggo.
Spike brengt een mix van reality, entertainment, en live sports in de herkenbare, uitgesproken Spike stijl. De zender is bekend van populaire series als 'Lip Sync Battle', 'Ink Master' en 'Bellator'.
Maurice Hols, SVP en General Manager Viacom Benelux: 'Sinds de introductie van Spike in Nederland zien we een enorme groei. In de afgelopen maanden steeg de zender met 125%. Daarmee heeft Spike een vaste plek verworven binnen het medialandschap, gericht op mannen (en vrouwen) tussen 20-49 jaar. Spike heeft in Nederland een enorme potentie, versterkt door de sterke distributie in het basispakket met 24 uur.'
Spike is grensverleggend en ambitieus, met echte karaktervolle helden die niet bang zijn om risico's te nemen. Spike vertelt verhalen waar je je ogen niet vanaf kunt houden. Spike's meest populaire shows zijn 'Ink Master', 'Lip Sync Battle' en 'Bellator'. Vanaf maandag 12 december worden er verschillende nieuwe internationale shows en lokale shows toegevoegd waaronder meer afleveringen van 'Gamekings' en een geheel nieuwe realityserie rondom kickboxer Nieky Holzken. De onderscheidende en duidelijk herkenbare stijl van Spike en bijbehorende programmering maakt de zender tot een succes.
'Met Spike hebben we een duidelijk profiel, we bieden content met een scherp randje. Deze heldere profilering spreekt de kijker aan en maakt de zender tot een succes. Iets dat we niet alleen zien aan de sterke groei van Spike, maar ook bij de andere Viacom-merken', aldus Hols.