Televizier-ring nominaties acteurs en presentatoren bekend

maandag 26 september 2016

Televisie draait steeds meer om tv-persoonlijkheden. Welke presentatoren, presentatrices, acteurs en actrices zijn anno 2016 de lievelingetjes van het publiek? De top-3 van de Zilveren Televizier-Sterren geven een goed beeld van de populairste tv-persoonlijkheden van Nederland.

De Nederlandse tv-kijker kon van 24 augustus tot 26 september via Televizier.nl/ring stemmen op zijn favoriete presentator, presentatrice, tv-acteur en tv-actrice van het afgelopen jaar. De drie finalisten per categorie zijn (op alfabetische volgorde):

Zilveren Televizier-Ster Presentator

Art Rooijakkers (AVROTROS)
Humberto Tan (RTL 4)
Johnny de Mol (RTL 4)

Zilveren Televizier-Ster Presentatrice

Chantal Janzen (RTL 4)
Floortje Dessing (Vara)
Geraldine Kemper (BNN)

Zilveren Televizier-Ster Acteur

Achmed Akkabi (Bluf)
Thom Hoffman (Dokter Tinus)
Victor Reinier (Flikken Maastricht)

Zilveren Televizier-Ster Actrice

Angela Schijf (Flikken Maastricht)
Isa Hoes (Celblok H)
Monic Hendrickx (Penoza IV)

Smaak van de kijker
Opvallend is de top-3 bij de presentatoren; die van de presentatoren is een exacte kopie van die van 2014, en de drie finalisten bij de presentatrices zaten vorig jaar ook al op het nominatiebankje. 'Als je de genomineerden voor de Zilveren Televizier-Sterren door de tijd bekijkt, zie je ook dat de smaak van de kijker langzaam verandert. De liefde voor een tv-persoonlijkheid gaat ook niet zomaar over', verklaart Jeroen de Goeij, adjunct-hoofdredacteur van Televizier, organisator van de Gouden Televizier-Ring verkiezing.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.