Tweede seizoen 'CMC' vanaf 17 december al volledig te zien bij Videoland

zaterdag 16 december 2017

De romances en intriges tussen artsen, verpleegkundigen en patiënten in 'CMC' barsten deze winter weer in alle hevigheid los bij RTL 4 en op Videoland.

In het tweede seizoen van de populaire ziekenhuisserie lijkt de storm rond de fraude in het 'CMC' te zijn gaan liggen. Lijkt, want niets is minder waar.

Pers en politie hijgen directeur Cleo de Waard (Ricky Koole) nog steeds in de nek. Net als Cleo's minnaar, de knappe neuroloog Luuk (Bram van der Heijden), die vindt dat ze hun geheime relatie eindelijk eens openbaar moeten maken. Chirurg Jacob (Vincent Croiset) heeft op zijn beurt op te biechten dat hij ongeneeslijk ziek is. Een neergeschoten crimineel en een medische tuchtzaak gooien verder roet in het eten. Terwijl Cleo's problemen zich opstapelen, begint Luuk te vermoeden dat zij iets voor hem verbergt. Ze zal iets uit haar verleden onder ogen moeten zien om het tij te keren en niet alleen haar relatie, maar ook het 'CMC' te redden.

Sterrencast
De meeste castleden uit het eerste seizoen keren terug. Victor Löw, Renée Soutendijk, Ricky Koole, Vincent Croiset, Victoria Koblenko, Susan Visser en Lieke van Lexmond maken weer het nodige mee in en buiten het ziekenhuis, evenals Kevin Hassing, Bram van der Heijden, Toprak Yalçiner, Joy Wielkens, Manoushka Zeegelaar Breeveld, Hans Kesting en Linde van den Heuvel. Robert de Hoog heeft de serie verlaten terwijl de rollen van Robbert van den Bergh en Marius Mensink dit seizoen zijn uitgebreid.

Échte medische cases van groot belang
De verhaallijnen van 'CMC' zijn gebaseerd op realistische medische thema’s die worden ondersteund door acht gezondheidsfondsen: Alzheimer Nederland, de Hersenstichting, KWF Kankerbestrijding, het Diabetes Fonds, het Prinses Beatrix Spierfonds, het Reumafonds, het Oogfonds en het Epilepsiefonds. In de serie komen medische onderwerpen aan bod die gaan over het werk van deze fondsen. Zij worden allen gesteund door de VriendenLoterij. Zo moet de ogenschijnlijk onaantastbare chirurg Jacob aan zijn collega’s opbiechten dat hij op jonge leeftijd aan Alzheimer lijdt. Werken lukt nog wel, maar zijn ziekte is onomkeerbaar en beïnvloedt zijn hele leven. Daarnaast worden twee jonge vloggers binnengebracht nadat ze van een dak zijn gevallen tijdens een freerunningstunt die ze aan het filmen waren. Het meisje, Davika, kampt met geheugenverlies en verwardheid, en blijkt ernstig hersenletsel te hebben opgelopen. De ander, Joost, lijkt met alleen een gebroken been geluk gehad te hebben. Of blijkt er toch meer aan de hand te zijn?

'CMC' wordt geproduceerd door Talpa Fictie onder leiding van Creative Director Will Koopman. De regie is dit seizoen in handen van Zip Wertwijn en Harm van der Sanden. 'CMC' wordt mede mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.

'CMC'
Vanaf zondag 17 december bij Videoland
Vanaf zondag 21 januari 2018 om 22.00 uur bij RTL 4

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraïense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.