Klara roept Onze-Lieve-Vrouwstraat Berchem uit tot 'Iedereen Klassiekstraat'

vrijdag 9 oktober 2015

Op zaterdag 10 oktober is iedereen klassiek. Een hele dag lang organiseert Klara in Brugge activiteiten om jong en oud te laten kennismaken met klassieke muziek. In het kader daarvan ging Klara op zoek naar een 'Iedereen Klassiekstraat', een straat in Vlaanderen waar de buren samen musiceren, in een koor zingen of huisconcerten organiseren.

Buren die vonden dat zij het straatnaambordje verdienden, konden hun motivatie doorsturen naar Klara.

De radiozender kreeg heel wat leuke en ontroerende inzendingen binnen, van een muzikaal appartementsgebouw tot concerten waarvoor een heel dorp in de weer is.

Uiteindelijk riep Klara de Onze-Lieve-Vrouwstraat in Berchem uit tot de Iedereen Klassiekstraat van Vlaanderen. De straat is de thuisbasis van Maria Mistlicht, een vereniging van muzikale buren. In de straat wonen twee muzikale gezinnen waar iedereen een instrument bespeelt en verder twee professionele pianisten, een saxofonist, een componist, een gitarist, cellisten, violisten en een fluitist. Daarnaast vormen enkele bewoners ook nog een straatkoor.

De buren van de Onze-Lieve-Vrouwstraat zakken zaterdag af naar het Concertgebouw in Brugge waar ze het officiële straatnaambordje overhandigd krijgen.

Lees ook:
Derde editie van Iedereen Klassiek vindt plaats op 10 oktober

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.