Klara viert Pasen met de mooiste passiemuziek

zondag 29 maart 2015

Wie de Goede Week ten volle wil beleven, zit goed bij Klara; Tijdens de week voor Pasen selecteert de klassieke radiozender van de openbare omroep elke avond de mooiste passiemuziek.

Goede Week
Van maandag 30 maart tot en met vrijdag 3 april zendt Klara elke avond van 20.00 tot 22.00 uur een opname uit van een passieconcert. Op maandag 30 maart opent het Stabat Mater in de versie van Luigi Boccherini de Goede Week. Op Goede Vrijdag staat de Johannespassie van J.S. Bach in een uitvoering van het Collegium Vocale Gent onder leiding van Philippe Herreweghe, die eerder dit jaar de Klara Carrièreprijs in ontvangst nam, op het programma.

Stille Zaterdag
Ook tijdens het paasweekend past Klara zijn programmatie aan, met op Stille Zaterdag een heruitzending van het 'Iedereen Klassiek On Tour'-concert in Mol (12.00-13.00 uur). In 'Boetiek Klassiek' (15.00-18.00 uur) staat jong, aanstormend talent van eigen bodem in de kijker.

Paaszondag
Op Pasen zelf gaat Pat Donnez in Berg en Dal (10 uur) in gesprek met auteur Bart Moeyaert naar aanleiding van het verschijnen van zijn boek 'De Hemel'. En uiteraard is er ook veel paasmuziek met om 11.00 uur het Magnificat van J.S Bach in een uitvoering van het Ricercar Consort. Om 15.00 uur brengt het Concert d'Astrée zijn uitvoering van Handels Messiah.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.