Music for Life: AC/DC haalt 14.084 euro op voor Expertisecentrum Dementie Vlaanderen

maandag 22 december 2014

Ook AC/DC steunt Music for Life. Uit de meer dan 800 goede doelen koos de Australische rockgroep om voor Expertisecentrum Dementie Vlaanderen, een vzw die informatie en begeleiding voorziet voor personen met dementie, een problematiek die de leden van AC/DC nauw aan het hart ligt.

Eerder dit jaar raakte bekend dat een van de leden van AC/DC, Malcolm Young, op jonge leeftijd getroffen is door dementie. AC/DC vroeg de Studio Brussel-luisteraars dan ook om massaal veel sms'jes te sturen ten voordele van Expertisecentrum Dementie Vlaanderen. En dat gebeurde: de Studio Brussel-luisteraars stuurden maar liefst 14.084 sms'jes, goed voor 14.084 euro. Een van die luisteraars werd door AC/DC beloond met een door de band gesigneerde gitaar.

Sms for Life
Vijf muzikale wereldtoppers steunen Music for Life: ze hebben allemaal een goed doel gekozen uit de lijst met Vlaamse vzw’s, goede doelen die zij belangrijk vinden en willen steunen. Elke dag kunnen luisteraars sms'en sturen naar 4342 aan één euro per sms. Die euro's gaan integraal naar het goede doel dat de artiest nauw aan het hart ligt. Eén sms'er wint bovendien een uniek collector's item van de artiest in kwestie.

De 'Sms for life'-acties brachten in totaal 33.208 euro op voor vijf verschillende goede doelen:

- Lenny Kravitz: 7.347 euro ten voordele van Mamas for Africa
- Editors: 3.149 euro ten voordele van Oxfam
- Noel Gallagher: 3.006 euro ten voordele van het Kinderkankerfonds
- Ed Sheeran: 5.622 euro ten voordele van Make-a-Wish
- AC/DC: 14.084 euro ten voordele van Expertisecentrum Dementie Vlaanderen

DOSSIER: Music for Life 2014

volledig dossier
MFL14

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.