Oktober is seksmaand bij 'Generation M' op MNM

dinsdag 30 september 2014

In koten, aula's en op studentenfeestjes vliegen de hormonen weer lustig in het rond, want vorige week is het nieuwe academiejaar van start gegaan.

Een perfecte aanleiding voor het MNM-programma 'Generation M' om het een maand lang over seks en seksualiteit te hebben.

Samen met Lies Verhetsel, experte bij Sensoa, praat MNM-dj Karolien Debecker in oktober vier woensdagen na mekaar met jongeren over seks en seksualiteit. 'Het is geleden van De Lieve Lust, ondertussen al vijftien jaar geleden, dat er nog uitgebreid radio werd gemaakt over seks', aldus Debecker. 'En wat ik gemerkt heb, is dat ondanks het grote internetaanbod er in mijn programma nog altijd veel vragen binnenkomen over seks. En heel veel misverstanden. Daar willen we het eens uitgebreid over hebben, Want als je jong bent, wil je toch weten hoe de vork aan de steel zit? En je wilt al zeker niets doen waar je achteraf spijt van hebt.'

'Je kan er maar beter goed geïnformeerd aan beginnen. Sukkelseks is ok, maar spijt of schaamte achteraf is bijzonder jammer', zegt MNM-dj Karolien Debecker.

Vier woensdagen lang focust 'Generation M', dat voor de gelegenheid omgedoopt wordt tot 'Generation MMMMM', op seksualiteit. Telkens gaat het over een ander thema. Zo gaat het tijdens de eerste week (woensdag 1 oktober) over 'goede, fijne seks en sukkelseks'. Wat maakt seks goed of net slecht/saai? Wanneer ga je over iemand zijn of haar grens? Wat als jij en je partner geen gelijklopend libido hebben? En hoe seks beleven als je fysiek beperkt bent?

Tijdens week 2, op woensdag 8 oktober, gaat het over maagdelijkheid en hoe jonge moslims en moslima's omgaan met seksualiteit. Een onderwerp dat taboe is en vaak gevoelig ligt. Maar ook een thema dat Karolien niet uit de weg wil gaan. Hoe wordt seksualiteit beleefd in de islamitische cultuur. Klopt het bijvoorbeeld dat jonge moslima's niet durven gaan zwemmen uit angst om hun maagdenvlies te doorbreken?

De derde aflevering (woensdag 15 oktober) gaat over holebi's. Wat kunnen hetero's en holebi's van elkaar leren? En kloppen de stereotype beelden dat alle homomannen anale seks hebben en dat lesbische vrouwen allerlei speeltjes moeten gebruiken om toch maar aan hun trekken te komen?

In de laatste aflevering (woensdag 22 oktober) praat Karolien Debecker met haar luisteraars over wat te doen als je een laag libido hebt, of seks met je partner nooit echt lekker is geweest.

'Generation MMMMM', van maandag tot donderdag tussen 22.00 en 00.00 uur op MNM.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.