Q-World Tour: Q-music stuurt 1 luisteraar op muzikale wereldreis

zaterdag 14 maart 2015

Q-music stuurt met de Q-World Tour één luisteraar op wereldtournee naar de grootste artiesten van deze tijd. Dat heeft Q-dj Wim Oosterlinck daarnet live aangekondigd.

De winnaar vertrekt op een muzikale wereldreis van 12 dagen doorheen 3 continenten, met duotickets voor 6 concerten van internationale topartiesten: Sam Smith in Parijs, Five Seconds of Summer in Sydney, Lady Gaga in New York, U2 in Chicago, Robbie Williams in Denemarken en ten slotte één grote artiest in Londen, die na het weekend wordt bekend gemaakt.

Iedereen maakt vanaf maandag 23 maart kans door te bellen naar Q van zodra een nummer van de 6 artiesten wordt gespeeld. De finale vindt plaats op vrijdag 3 april in 'De Wim O Show'.

De Q-World Tour van 12 dagen gaat door van 17 juni tot en met 28 juni. De luisteraar wint duotickets voor de beste plaatsen tijdens zes concerten.

Deze vijf maakte Q vrijdag bekend:

- Woensdag 17 juni 2015: Sam Smith in Parijs (Frankrijk - Europa)
- Zaterdag 20 juni 2015: Five Seconds of Summer in Sydney (Australië)
- Dinsdag 23 juni 2015: Lady Gaga in New York (Amerika)
- Donderdag 25 juni 2015: U2 in Chicago (Amerika)
- Maandag 28 juni 2015: Robbie Williams in Odense (Denemarken - Europa)

Het zesde concert zal doorgaan in Londen. Wie de laatste internationale artiest in de Q-World Tour is, wordt na het weekend bekend gemaakt.

Q-dj Wim Oosterlinck kondigde de wedstrijd aan: 'Toen ik het concept van de Q-World Tour hoorde, was ik zelf wel even jaloers… Dit is volgens mij echt wel dé muzikale trip van je leven! Stel je voor: op 17 juni stap je op het vliegtuig en 12 dagen later stap je er weer af en heb je zo maar eventjes drie continenten doorkruist en zes topconcerten van wereldartiesten meegemaakt. Wie wil dat nu niet winnen, denk ik dan?' (lacht)

De Q-World Tour actie start vanaf maandag 23 maart, bij de bekendmaking van de laatste naam. Vanaf dan draait Q-music elk uur één hit van de zes artiesten. De luisteraar als eerste belt op het moment dat het nummer wordt gestart, plaatst zich rechtstreeks voor de finale. Die grote finale gaat door op vrijdag 3 april tijdens 'De Wim O Show' tussen 16.00 en 18.00 uur. Na een spannend finalespel zal Wim Oosterlinck de gelukkige winnaar van deze unieke wereldtrip bekendmaken.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraïense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.