Qmusic supportert voor de Rode Duivels met Regi

vrijdag 27 mei 2016

'Zoals iedereen weet, spelen onze Rode Duivels op 13, 18 en 22 juni hun wedstrijden in de voorronde van het EK-voetbal. En wij zullen daar met Qmusic bij zijn op 3 plaatsen in Vlaanderen. Dat met onze immense Q-wedstrijdbal, van waaruit Regi zal draaien tijdens de halftime', vertelden Q-dj's Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe.

Zes steden in Vlaanderen, waar op grote schermen naar de matchen van het EK gekeken wordt, maken kans om de Q-wedstrijdbal te winnen: Roeselare, Sint-Truiden, Turnhout, Geraardsbergen, Lier en Lokeren. Het zijn uiteindelijk drie steden waar de Q-wedstrijdbal naartoe gaat: per match 1 stad. Welke drie steden het worden, wordt door de luisteraars gekozen.

Regi draait dj-set tijdens de halftime van de matchen
Tijdens de 3 speeldagen van de Rode Duivels zal Regi tijdens de halftime voor de nodige sfeer zorgen en een dj-set draaien. 'Ik kijk er al naar uit om met alle supporterende Vlamingen als 1 blok achter onze nationale helden te staan. We gaan er een goei lap op geven en zorgen voor een stevig feest! Let’s have a ball', vertelde Regi. Daarnaast zorgt Q-dj Bart-Jan Depraetere telkens voor een pre- & afterparty.

Naar welke drie steden de Q-wedstrijdbal gaat tijdens de drie matchen, beslist de luisteraar. Vanaf maandag 30 mei wordt de stemming geopend en kunnen luisteraars stemmen via de gratis Q-app. Op vrijdag 10 juni maken Maarten en Dorothee bekend welke drie steden de meeste stemmen hebben ontvangen en waar de Q-wedstrijdbal dus naartoe trekt op 13, 18 en 22 juni.

Elke stad zijn ambassadeur: Simon Mignolet voor Sint-Truiden en Yves Vanderhaeghe voor Roeselare
Alle zes steden die kans maken op de Q-wedstrijdbal hebben hun ambassadeurs, die zich er voor inzetten om de Q-wedstrijdbal naar hun stad te halen. Zo staat al vast dat Rode Duivel Simon Mignolet ambassadeur is voor Sint-Truiden en ex-Rode Duivel Yves Vanderhaeghe ambassadeur van Roeselare. De andere namen worden later bekendgemaakt. Voor de actie wordt ook #letshaveaball gelanceerd.

#letshaveaball, stemmen kan vanaf maandag 30 mei.

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.