Wie wint MNM Start to DJ 2017?

zondag 30 juli 2017

Deze zomer zoekt MNM opnieuw jong dj-talent in Start to DJ, de dj-wedstrijd van de jongerenzender. Voor het zevende jaar op rij gaat MNM op zoek naar een straffe, jonge dj die met enkele platen een feest in brand kan steken.

De winnaar van MNM Start to DJ 2017 treedt in de voetsporen van DJ Nobels, Freaquency, DJ Snes, Sample, Avalonn en 5NAPBACK én krijgt een jaar lang zijn of haar eigen radioshow op MNM.

Tot begin juli konden jonge dj's hun eigen set en een video van zichzelf insturen om zich in te schrijven voor de nieuwe editie van de wedstrijd. Volgende week barst de muzikale strijd los. Tussen maandag 31 juli en zaterdag 5 augustus vechten zeven geselecteerde kandidaten voor de felbegeerde titel van Start to DJ 2017 in surfclub De Kwinte in Westende. Op zaterdagavond nemen de twee sterkste dj's het tegen elkaar op in een bijzonder spannende finale en kennen we dé grote winnaar van Start to DJ 2017.

Finalisten
Iedereen kan via https://starttodj.mnm.be stemmen op zijn of haar favoriete dj. Dit zijn dit jaar de kandidaten:

Proudmich
Audiowave
Spynex
Vollenbak
Jellousy
Jerome X
Maesive

Naast hun profielen en mixtapes, leren de luisteraars de kandidaten deze week ook al kennen tijdens 'De Ochtendshow' op MNM.

Finale aan de kust
MNM-dj Thibaut Renard host de battles van maandag 31 juli tot en met zaterdag 5 augustus in Surfclub De Kwinte in Westende. Hij start op maandag met zeven kandidaten en eindigt in de finale op zaterdagavond met de twee beste dj’s. Hij laat zich dagelijks bijstaan door een professionele jury die bestaat uit een ex-winnaar, een bekende dj en een special guest. De uiteindelijke winnaar van de finale op zaterdagavond krijgt een jaar lang zijn eigen radioshow op MNM.

Over MNM Start to DJ
De afgelopen zes weken ging MNM-dj Thibaut Renard al voor het zevende jaar op rij op zoek naar de beste jonge onbekende dj van Vlaanderen. De wedstrijd legt voor de winnaar meestal geen windeieren. Zo draaide Freaquency, de winnaar van 2012, op Tomorrowland, Summerfestival én op Laundy Day. Ook DJ Nobels, de allereerste winnaar van Start to DJ, speelde al op Tomorrowland. 5NAPBACK draaide vorig jaar nog het voorprogramma voor Dimitri Vegas & Like Mike in Ibiza.

'MNM Start to DJ', van maandag 31 juli tot en met vrijdag 4 augustus van 20.00 tot 23.00 uur op MNM.

'Finale MNM Start to DJ', zaterdag 5 augustus van 19.00 tot 22.00 uur op MNM.

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraďense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.