Ian Thomas zingt zaterdag Elvis in 'De Parenclub'

vrijdag 25 april 2014

Op zaterdag 26 april zien we Ian Thomas als ware Elvis-imitator opduiken in 'De Parenclub'. Nee, de jonge zanger gaat Helmut Lotti niet achterna. Hij doet een kort intermezzo als een van de getuigen in 'De Parenclub'.

Zijn moeder Brigitte Derks bevindt zich nu zaterdag immers in de rode sofa en dat aan de zijde van romantische Romeo Chris Van Tongelen. Zij nemen het samen op tegen stoere snelheidsduivel Anthony Kumpen en zijn vrouw Griet Vanhees.

Chris en Brigitte
Nu zowel zijn 'Familie'- als zijn Romeo-collega's al langs kwamen in 'De Parenclub', kan Chris niet achterblijven. Hij deelt de sofa met de vrouw die hem al zijn moves leerde:  Brigitte, choreografe en mama van Ian Thomas. Volgens Brigitte is Chris de ideale man: 'Hij is er nooit, dus dat is heel gemakkelijk'. Als 'ideale man' heeft Chris - net als Anthony Kumpen - zijn vrouw ten huwelijk gevraagd op een bergtop tijdens een skivakantie. Maar trouwen zelf, dat deden ze in Las Vegas. In The Graceland Wedding Chapel om precies te zijn. Vijf jaar later zijn ze nog eens naar die kapel getrokken om het over te doen, deze keer in het gezelschap van hun vier kinderen én een echte Elvis-imitator. Of was het toch Ian Thomas, zoals hij zelf beweert? Aan Griet en Anthony om in te schatten wat de waarheid is, en aan Chris en Brigitte om elkaar blindelings te herkennen aan de hand van enkele mysterieuze schaduwdansen.

Anthony en Griet
Griet is model en styliste en dat merk je ook aan de looks van Anthony. Griet: 'Ik ga meestal shoppen en hij gaat het gewoon ophalen of ik breng het mee.' Anthony focust zich liever op alles wat wielen heeft. De fietsenproducent en rallypiloot is recordhouder op de 24 uur van Zolder. Hij heeft die rally al zes keer gewonnen. De allereerste keer dat hij Griet zag, was ze trouwens zijn 'pitspoes'. Maar de vonk is pas jaren later overgeslagen, toen hij haar terugzag op een feestje. In 2011 zijn ze getrouwd en vorig jaar kregen ze samen een zoontje: Henri-Constant. Hoewel Anthony de professionele racer is, vindt Griet zichzelf toch de veiligste chauffeur: 'Jij kan alleen maar toerkes draaien.' Griet mag Anthony proberen te herkennen aan de manier waarop hij de voordeur dichtslaat en zich in de zetel laat vallen. En de getuige van Anhony en Griet? Dat is Hanne Troonbeeckx. Ze komt langs met een bijzonder verhaal over 'snelle jongen met perperkoeken hartje' Anthony.

'De Parenclub', zaterdag 26 april om 19.50 uur op VTM.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.