'Podium Witteman' over overleden Ward Single

zaterdag 24 januari 2015

Deze week ontvangt Paul Witteman onder anderen Jan Vayne. De pianist is erg enthousiast over een gloednieuwe stemming voor de piano, Divine 9 genaamd.

Naast de vleugel in de oude stemming staat er ook een nieuw gestemde vleugel in de studio. Mike Boddé en Jan Vayne laten iedereen het verschil horen.

Schrijver Maarten 't Hart, die regelmatig zal aanschuiven, komt praten over Anna Magdalena Bach, de tweede echtgenote van Johan Sebastian. Er zijn aanwijzingen dat Anna Magdalena enkele muziekstukken heeft gecomponeerd die op naam van Johan Sebastian staan, zoals de beroemde zes Cellosuites.

Topcelliste Harriet Krijgh is te gast en treedt op met werk van Frédéric Chopin.

Huispianist Mike Boddé gaat in de rubriek de Shuffle op avontuur met strijkersformatie Fuse. Deze week gaan ze – samen met zangtalent Sanne Huijbregts – op zoek naar de vraag: wat hebben Maurice Ravel en George Gershwin met elkaar gemeen? Muzikale spin in het web Floris Kortie neemt de muzikale actualiteit door.

'NTR Podium Witteman' staat stil bij de eerder deze week overleden Ward Single, de oprichter van de Swingle Singers. De Nederlandse formatie Frommermann brengt een hommage.
Hiermee komt het optreden van Stevie Ann te vervallen.

'Podium Witteman' omarmt de wereld van de klassieke muziek, maar zoekt ook de grenzen op met andere genres zoals pop, wereldmuziek, of jazz. Met ruimte voor bijzondere verhalen, jong talent en optredens van topmusici.

Presentatie: Paul Witteman

'Pdium Witteman', zondag 25 januari om 17.10 uur op NPO 2.

Doorblader onze nieuwsberichten en kom alle nieuwtjes uit televisieland te weten!