TV Oranje maakt Top 1000 van 2012 bekend

vrijdag 28 december 2012

Muziekzender TV Oranje heeft op de website tvoranje.nl de definitieve lijst bekendgemaakt van de TV Oranje Top 1000 van 2012. De eerste plaats in de traditionele eindejaarshitlijst is voor 'We doen eens lekker gek vandaag' van Picobello.

Betsy Geertsema en haar man Sjouke scoorden met dit nummer het afgelopen jaar de meeste stemmen in de dagelijkse TV Oranje Verzoekparade, die de basis vormt voor de Top 1000. Het lijkt het laatste wapenfeit te gaan worden voor het duo uit het Overijsselse De Krim. Begin december maakte Picobello bekend per 1 januari a.s. uit elkaar te gaan, zowel als duo als privé.

Joling & Smit op tweede plaats
De tweede plaats van de TV Oranje Top 1000 is dit jaar voor Gerard Joling en Jan Smit. Het gelegenheidsduo scoorde in juni een grote hit met 'Echte Vrienden', waarvan de clip veelvuldig werd aangevraagd in de 'TV Oranje Verzoekparade'. Op de derde plek vinden we zanger Will de Brouwer uit Spijkenisse, die dit jaar een grote hit scoorde met 'Ik wil met jou de hele wereld rond'. Will is in het dagelijks leven werkzaam in de groenvoorziening en combineert dit met een muziekcarrière. In de top vijf staan verder DuoNL met 'Ga nooit meer van huis' en Ronnie Tober, wiens clip 'Er is niemand zoals jij' dit jaar veel is aangevraagd door de kijkers van TV Oranje.

Richard Janse onverminderd populair
De artiest met de meeste noteringen in de TV Oranje Top 1000 is Richard Janse. De in 2009 veel te jong overleden volkszanger heeft nog steeds een bijzonder trouwe aanhang, die ervoor zorgt dat Richard dit jaar met maar liefst 31 verschillende nummers genoteerd staat. Hij wordt daarin op ruime afstand gevolgd door Wout van der Lei met 11 noteringen en piratenkoning Jannes, die met 10 nummers in de Top 1000 van 2012 genoteerd staat.

TV Oranje platform voor álle artiesten
De 'TV Oranje Verzoekparade', die de basis vormt voor de Top 1000, is al meer dan zes jaar een groot succes. Het dagelijkse programma draagt in belangrijke mate bij aan een van de doelstellingen van TV Oranje: een platform bieden aan álle Nederlandse artiesten, dus niet alleen de grote namen. Dit is duidelijk te zien in de lijst van de TV Oranje Top 1000, die is na te lezen op de website tvoranje.nl. Er zijn in 2012 bijna een miljoen stemmen uitgebracht op de Verzoekparade.

Marathonuitzending
De gehele Top 1000 van 2012 is non-stop te zien bij TV Oranje van zaterdag 29 december 06.00 uur tot maandag 31 december 19.00 uur. De Top 1000 wordt herhaald van dinsdag 1 januari 18.00 uur tot vrijdag 4 januari 07.00 uur.

tvoranje

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.