Zondag in 'Zwart Wit': kiezen voor een kleurtje

zaterdag 31 januari 2015

Een reconstructie van de breuk tussen de PvdA en de dissidenten Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk van november 2014.

De twee Kamerleden blikken vooruit op de presentatie van hun nieuwe, multiculturele partij. Verder het verhaal van Carlo Strijk, de beoogde opvolger van Rita Verdonk.

Dit is de laatste aflevering van de vierdelige serie 'Zwart Wit' van Marco de Vries. Nog geen vijftien jaar geleden was het in Nederland ongepast om over problemen met immigratie en integratie te praten. Sinds de opkomst van Pim Fortuyn wordt er juist heel veel over gepraat. Hoe kon dat zo snel omslaan? En wat betekent het voor de verhoudingen tussen verschillende bevolkingsgroepen? Is het zwart tegen wit of ligt het ingewikkelder?

'Zwart Wit', zondag 1 februari om 16.05 uur bij de NTR op NPO 2.

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.