Eersteklassers scoren 27 keer, goed voor 67 500 euro voor 'Iedereen tegen Kanker'

maandag 20 april 2015

Voor de actie 'Scoren tegen Kanker' beloofde de Pro League 2500 euro te storten per doelpunt dat dit weekend gescoord werd. De spelers gingen er voluit voor en lieten 27 keer de netten trillen, goed voor een bedrag van 67 500 euro.

De meeste goals vielen in de match Mouscron-Peruwelz - Lokeren, daar werd het 1-5. Bovendien volgden tal van voetbalclubs van Provinciaal voetbal, zaalvoetbal tot cafévoetbal het voorbeeld van de eersteklassers en werd er zo massaal gescoord dit weekend op vele Vlaamse velden.

'Scoren tegen Kanker' is uiteraard maar een van de acties die de voorbije weken voor 'Iedereen tegen Kanker' werden opgezet. In de 'Iedereen tegen Kanker'-show op zondag 26 april brent Marcel Vanthilt in kaart wat alles heeft opgeleverd.

Persbericht Eén
Meer artikels over Eén

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.