Eurosport scoort Major League Soccer

vrijdag 6 maart 2015

Eurosport heeft overeenstemming bereikt met de Major League Soccer over de uitzendrechten van de wedstrijden uit de hoogste Amerikaanse voetbalcompetitie.

De 4-jarige overeenkomst betreft Eurosport's volledige grondgebied exclusief Groot Brittannië en is de grootste internationale deal die de MLS tot nu toe sloot.

De afspraak betreft de exclusieve online – en televisierechten (inclusief sub-licentierechten) voor de reguliere competitieduels, de MLS Play-Off wedstrijden, de duels om de MLS Cup en de AT&T MLS All-Star Game. Wedstrijden zullen worden uitgezonden op Eurosport en Eurosport 2 en zijn ook online beschikbaar, via de Eurosport Player.

De Major League Soccer (opgericht in 1996) wordt gevormd door 20 clubs uit de Verenigde Staten en Canada en maakte de afgelopen jaren een snelle groei door. Zo bezochten in 2014 maar liefst 6 miljoen liefhebbers een wedstrijd en gaan de gemiddelde bezoekersaantallen per wedstrijd inmiddels die van de NBA en de NHL te boven.

Elk speelweekend worden (tot) 4 wedstrijden live uitgezonden op Eurosport en Eurosport 2, waarvan 1 op zondagavond om 23:00 uur en 1 in de nacht van zondag op maandag, om 1.00 uur. Op vrijdagavond is, rond prime time, op Eurosport 2 een uitgebreide voorbeschouwing op de wedstrijden van het komende speelweekend te zien. Op zowel Eurosport als Eurosport 2 kunnen live uitzendingen rondom de MotoGP in de weg staan aan live uitzendingen van de MLS.

Seizoensopening 2015

Zaterdag 7 maart
LA Galaxy vs Chicago Fire 4.00 uur Eurosport
DC United vs Montreal Impact 21.00 uur Eurosport 2

Zondag 8 maart
Orlando City SC vs New York City FC 22.00 uur Eurosport
Sporting Kansas City vs New York Red Bulls 00.00 uur Eurosport

Vanaf 21.30 uur: exclusieve preview met Kaká en David Villa, beide debuterend - voor respectievelijk Orlando City SC en New York City FC.

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.