Wieler WK's terug bij Eurosport

vrijdag 15 september 2017

De Nederlandse wielerliefhebbers kunnen de komende vier jaar de wereldkampioenschappen in alle belangrijke wielerdisciplines live volgen bij Eurosport, zowel lineair als via de Eurosport Player.

Door de nieuwe overeenkomst met de internationale wielerunie UCI is het volledige WK-pakket na een afwezigheid van vier jaar terug bij het Home of Cycling. Het eerste mondiale evenement dat live is te zien bij Eurosport, is de WK op de weg in Bergen, die komende zondag van start gaat.

Peter Hutton, CEO van Eurosport: “Het is fantastisch dat we onze grote schare wielerfans de komende vier jaar nog meer wielrennen van wereldklasse kunnen voorschotelen, zowel via tv, als via de Eurosport Player. We zijn er trots op dat we ons Home of Cycling mogen noemen en met deze overeenkomst bevestigen we dat nog maar eens.”

Het wielrennen, een van de pijlersporten van Eurosport in Nederland, mag zich verheugen in een alsmaar groeiend kijkerspubliek. Dit jaar springt vooral de interesse voor de Giro d’Italia en de Vuelta in het oog. Mede dankzij het succes van Tom Dumoulin was de Giro met gemiddeld 253.000 kijkers per etappe het meest bekeken meerdaagse sportevenement uit de historie van Eurosport. En ook de Vuelta – waarin Wilco Kelderman en Wout Poels zich nadrukkelijk van voren lieten zien – noteerde dit jaar mooie cijfers en ging de boeken in als de best bekeken Vuelta van de afgelopen drie jaar.

Eurosport zendt jaarlijks ruim 200 dagen rechtstreeks wielrennen uit, waaronder alle grote rondes: de Giro d’Italia, de Tour de France en de Vuelta plus meer dan 30 UCI World Tour-wedstrijden. Opgeteld is dat zo’n 2500 uur live wielrennen via alle kanalen.

*De nieuwe overeenkomst met de UCI behelst de volgende evenementen voor de periode van 2017-2020:
WK op de weg (17-24 september 2017)
Wereldbeker veldrijden** (10 events tussen september 2017 en februari 2018)
WK Urban Cycling (8-12 november 2017)
Wereldbeker baanwielrennen (4-5 november, 10-12 november, 2-3 december, 9-10 december 2017)
WK Veldrijden (3-4 februari 2018)
WK baanwielrennen (28 februari-4 maart 2018)
WK BMX (21-27 mei 2018)
WK mountainbiken (september 2018)

Peter Hutton, CEO van Eurosport: 'Het is fantastisch dat we onze grote schare wielerfans de komende vier jaar nog meer wielrennen van wereldklasse kunnen voorschotelen, zowel via tv, als via de Eurosport Player. We zijn er trots op dat we ons Home of Cycling mogen noemen en met deze overeenkomst bevestigen we dat nog maar eens.'

WK op de weg (17-24 september 2017)

Wereldbeker veldrijden** (10 events tussen september 2017 en februari 2018)

WK Urban Cycling (8-12 november 2017)

WK Veldrijden (3-4 februari 2018)

WK baanwielrennen (28 februari-4 maart 2018)

WK BMX (21-27 mei 2018)

WK mountainbiken (september 2018)

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.