NTR-idents winnen Red Dot Award
De tv-idents van de NTR, de korte filmpjes die na afloop van haar programma's te zien zijn, hebben in Berlijn een Red Dot Award gewonnen. Dit is een van de grootste designprijzen ter wereld.
De idents, een ontwerp van Gastproducties uit Hilversum, behoorden tot de 7.096 inzendingen uit 49 landen. In totaal zijn 584 inzendingen in drie categorieën bekroond. De prijs voor de NTR-idents is toegekend in de categorie Communication Design en wordt op 24 oktober in Berlijn uitgereikt.
Samenspel
Van de bumpertjes zijn zes varianten gemaakt. Elk filmpje heeft een eigen kleur en laat een dynamisch samenspel zien tussen een mensfiguur en de dubbele punt uit het logo van de NTR. De idents eindigen met de slogan 'speciaal voor iedereen'.
De idents zijn in 2013 geproduceerd door Gastproducties uit Hilversum in opdracht van de NTR. René Gast tekende voor concept en regie, Thijs Dikshoorn voor het motion design. Muziek en geluidseffecten zijn van Kuitenbrouwer & Henselmans.
Het is niet de eerste keer dat de vormgeving van de NTR een Red Dot Award heeft gewonnen. In 2011 kreeg het gehele huisstijlontwerp van de omroep, vervaardigd door Gastproducties en Volta Ontwerpers uit Utrecht, de prijs in dezelfde categorie.