Fans doen auditie voor MTV EMA-awards

donderdag 24 oktober 2013

Muziekfans opgelet. MTV start een grootschalige zoektocht naar fans om onderdeel te zijn van een 'out of this world'-beleving tijdens de MTV EMA 2013.

Op zaterdag 2 en zondag 3 november houdt MTV in Club Ziggo een open auditie waar fans de kans krijgen om in een dertig seconden durend optreden indruk te maken op de jury en te laten zien waarom zij 10 november aanwezig moeten zijn bij de muziekawardshow. Het MTV EMA-team is er beide dagen van 10.00 tot 16.00 uur om alle fans te verwelkomen voor hun auditie. Deze is voor iedereen vanaf 16 jaar.

Out of this world
Op een paar meter afstand van Miley Cyrus, Katy Perry, The Killers, Robin Thicke of Redfoo? 10 november kan het tijdens de meest spectaculaire muziekawardshow ter wereld. Met deze auditie krijgen fans de mogelijkheid om hier zelf bij te zijn voor een onvergetelijke belevenis. Alle deelnemers moeten een eigen interpretatie  geven aan het thema van de MTV EMA 2013 'Out of this World Fun Party Alien'. Wie hier een originele, energieke en creatieve invulling aan geeft, en indruk weet te maken op de jury, scoort hiermee toegang tot de MTV EMA. En dan ook nog eens op de voorkeurslocaties, vol in beeld. Wees dus vooral niet cameraschuw in de Ziggo Dome tijdens de MTV EMA. De jury staat open voor iedere interpretatie. Zang, dans, een gedicht of misschien een buitenaards optreden? Iedereen vanaf 16 jaar kan meedoen als individu, met vrienden, familie, kennissen of collega’s.

Met een aanwezige filmploeg kijkt de jury naar fans die geen cameravrees, veel energie en een enorm enthousiasme hebben. Vorig jaar zag het MTV EMA-team fans die lieten zien hoe ze hun idool zouden toejuichen, geïmproviseerde raps en zelfs een huwelijksaanzoek. Dat moet natuurlijk te overtreffen zijn. Fans die succesvol zijn in de auditie krijgen een van de voorkeursplekken in de Ziggo Dome. Sommige uitverkorenen krijgen zelfs de mogelijkheid om hun idool van dichtbij te zien langs de rode loper van de MTV EMA 2013.

Praktische informatie
De MTV EMA fanauditie vindt plaats op zaterdag 2 en zondag 3 november van 10.00 tot 16.00 uur in Club Ziggo (De Passage 100, 1101 AZ in Amsterdam bij de Ziggo Dome). Voor deze 'once-in-a-lifetime experience' moeten fans:

- Op 2 of 3 november naar Club Ziggo komen tussen 10.00 en 16.00 uur.
- Ouder zijn dan 16 jaar en een geldig legitimatiebewijs bij zich dragen.
- Dynamisch, zelfverzekerd en werkelijk ‘out of this world’ zijn met een duidelijke liefde voor muziek.
- Goed overweg kunnen met duidelijke instructies.
- Blij zijn dat ze gefilmd worden door MTV.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.