26.000 leden ontmoeten makers en sterren van de TROS

maandag 28 maart 2011

Een vol parkeerterrein met auto's waarvan de kentekens duidelijk maken dat de 26.000 TROS-leden van heinde en ver komen en een schier eindeloze stroom van opgewonden kinderen, blije ouders, gezellige ooms en tantes en gelukkige opa's en oma's. Dat is het beeld dat zaterdag 25 en zondag 26 maart te zien is op en rond de Efteling. TROS blijkt deze dagen met recht De Grootste Familie van Nederland te zijn!

Tijdens de speciale ledendagen kan jong en oud proeven van al het goede dat de TROS te bieden heeft. Zo zijn de makers van 'Radar', 'Opgelicht?!', 'Ik Vertrek', 'EenVandaag', 'Vermist', 'Z@ppsport' en 'Sterren.nl' op het terrein aanwezig om de mensen een blik te gunnen achter de schermen van de radio- en televisiewereld.

Bij Bas van Werven en Gijs Rademaker van 'EenVandaag' kunnen kinderen een screentest doen. Veel kinderen laten zich die kans niet ontnemen. De resultaten zijn binnenkort te zien op http://www.tros.nl/. Bij Ron Boszhard showen tal van jongens en meisjes hun voetbaltalent op de Dribbletim, een baan met hindernissen. Presentatoren Monique Smit en Tim Douwsma delen aan de lopende band handtekeningen uit. Regionale bestuursleden van de TROS beantwoorden vragen van het publiek.

Opsteker van de week
De TROS zet dit jaar de vrijwilligers in het zonnetje. Wekelijks wordt de TROS Opsteker van de Week uitgereikt aan een vrijwilliger die zich al jarenlang belangeloos inzet voor onze medemens. De opsteker is zondag door Jacques Herb uitgereikt aan Jan Mathijssen uit Tilburg, mede-oprichter van de Stichting Tess die het mogelijk maakt dat kinderen met een beperking dolfijntherapie kunnen volgen. Het vrijwilligerswerk presenteert zich deze ledendagen dan ook graag aan het publiek en wijst mensen op het belang om vrijwilligerswerk te doen.

Wie even wil uitblazen, geniet van optredens van een keur aan bekende Nederlandse artiesten. Zo wordt het voor iedereen een unieke familiedag. Directeur Peter Kuipers van de TROS liep beide dagen met een grote glimlach over het terrein. 'Ik geniet hier enorm van', laat hij weten. 'De TROS noemt zich de Grootste Familie van Nederland. Op dagen zoals deze is dat ook echt te zien. Het is fantastisch om al die mensen voor wie we de programma’s maken in levende lijve te ontmoeten. Dan merk je dat de mensen waarderen wat wij maken.'

Optredens
Met optredens van onder anderen Sieneke, Grad Damen, René Schuurmans, Monique Smit en de Mon Amour Band is het feest beide dagen compleet. En de sterren beperken zich niet tot louter zingen. Vol enthousiasme begeven ook de TROS-coryfeeën zich met hun gezinnen tussen het publiek om, net als iedereen, te genieten van een heerlijke dag. De 10-jarige Sophie de Boer uit Amsterdam: 'Toen we eindelijk aan de beurt waren bij een van de attracties stapte ook net Frans Bauer met zijn zoontjes in. Zo leuk om hem van dichtbij in het echt te zien!'

Doorblader onze nieuwsberichten en kom alle nieuwtjes uit televisieland te weten!