Gepassioneerde amateurpianisten schitteren in het muzikale programma 'De Piano'

zaterdag 23 maart 2024
Foto: RTL 4 - © Tom Cornelissen 2024

In het nieuwe, muzikale programma 'De Piano', gepresenteerd door Chantal Janzen, draait alles om het delen van verhalen en het ontdekken van verborgen talenten.

Iedere week worden kijkers getrakteerd op inspirerende optredens en persoonlijke verhalen van de deelnemers. Op treinstations door heel Nederland delen zij hun liefde voor piano met voorbijgangers en zonder dat zij het weten, kijken er achter de schermen drie ervaren muziekexperts met ze mee. Zanger en pianist Roel van Velzen, contrabassist en dirigent Dominic Seldis en een van de beste concertpianisten van ons land Daria van den Bercken gaan in het programma op zoek naar verborgen pianotalenten.

'De Piano' biedt een unieke kijk achter de personen die mensen weten te raken met hun muzikale talent en hun grote passie voor de piano; hét favoriete instrument van de mens. De drie ervaren muziekexperts kijken vanuit hun muzikale bril naar de kandidaten en luisteren met hun hart naar de verschillende optredens. Het programma wordt compleet met de laatste aflevering; een uniek optreden in Het Concertgebouw, waarbij zes muzikanten mogen deelnemen aan het exclusieve concert dat wordt samengesteld door Roel, Dominic en Daria.

'De Piano' wordt geproduceerd door Fremantle en is vanaf woensdag 3 april 20.30 uur zes weken lang te zien bij RTL 4.

DOSSIER: Voorjaar 2024: alle plannen, alle zenders (NL)

volledig dossier

'Hunted into the Wild' (AVROTROS)

Pieter Valley en Appie Mussa, Sander en Jordy Huisman, Mátyás Bittenbinder en Sterrin Smalbrugge, Do en Loiza Lamers, Chatilla van Grinsven en Steven Brunswijk en Krista en Marcelle Arriëns slaan op de vlucht in Noorwegen. Wie blijven de hunters een stap voor in een gebied waar overal gevaar dreigt?

'Hunted into the Wild VIPS', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.