Kijkcijfers: Kwart van mannen volgde Europa League op RTL 7

vrijdag 23 oktober 2009

De UEFA Europa League-wedstrijden bij RTL 7 zijn gisteravond uitstekend bekeken. In de doelgroep van de enige echte mannenzender van Nederland, mannen van 20 tot en met 49 jaar, werd bij Ajax - Dinamo Zagreb zelfs een zenderaandeel bereikt van 23,8 procent. Bij de wedstrijd PSV - FC Kopenhagen bedroeg dit percentage 18,3 procent en over de hele avond was dit 19,1 procent.

In absolute aantallen bedroeg het aantal kijkers van 6 jaar en ouder bij de wedstrijd van Ajax 1,4 miljoen, bij PSV 900.000 en bij de nabeschouwing 700.000. Gisteravond wisten zowel Ajax als PSV als sc Heerenveen hun duels in de UEFA Europa League winnend af te sluiten. Alleen FC Twente bleef puntenloos in deze ronde van de groepsfase.

RTL 7 heeft de komende drie jaar de rechten van de UEFA Europa League, de opvolger van de UEFA Cup. Met een portefeuille die ook de KNVB Beker, de Jupiler League, Jong Oranje en voetbaltalkshow 'Voetbal International' bevat, is de mannenzender 'de tweede voetbalzender van Nederland'.

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.