Vrijdag is er 'Altijd Wat' op tv

donderdag 9 september 2010

Vanaf vrijdag 10 september is er 'Altijd Wat' op tv, het nieuwe opinieprogramma van de NCRV. Ghislaine Plag presenteert het journalistieke programma, dat wegblijft van de waan van de dag en 'Altijd Wat' laat zien om over na te denken en door te praten.

Altijd Wat maakt achtergrondreportages over thema's die leven in de maatschappij, waarbij het programma ontwikkelingen op de voet zal volgen. Altijd Wat stelt vragen bij de feiten, cijfers en beweringen die dagelijks het nieuws bepalen en de publieke opinie beïnvloeden.

Elke week schuift een opiniemaker in de studio aan, om de verschillende onderwerpen die voorbij komen te belichten. Altijd Wat heeft nieuwe gezichten aan zich weten te binden; mensen die met onconventionele oplossingen, verrassende  invalshoeken en tegendraadse visies de kijker aan het denken zetten:

• Stine Jensen, filosoof/schrijfster
  • Bas Haring, filosoof, hoogleraar Publiek Begrip van de Wetenschap
  • Herman Vuijsje, journalist/socioloog
  • Naema Tahir, schrijfster/jurist
  • Peter Paul Verbeek, hoogleraar Filosofie van Mens en Techniek

Via http://altijdwat.nl/ kunnen kijkers een onderzoek initiëren, volgen hoe het programma tot stand komt en hun eigen verhalen delen. De verslaggevers van Altijd Wat laten online zien met welke onderwerpen zij bezig zijn en gaan daarbij uit van hun eigen verwondering, betrokkenheid of boosheid.

Altijd Wat sluit hiermee aan op de nieuwe koers die de NCRV is ingeslagen met de slogan Samen op de wereld. De NCRV is een maatschappelijk betrokken organisatie, die laat zien dat mensen betrokken zijn bij de wereld waarin we leven en die burgers een stem geeft.

'Altijd Wat', vrijdag 10 september om 20.55 uur bij de NCRV op Nederland 2.

DOSSIER: Najaar 2010: wat krijgt Nederland te zien?

volledig dossier

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.